tirsdag 18. mars 2008

Jakten har begynt.....


Turorienteringspostene er ute....og NRH jakten på dem er begynt :-)



Håper riktig mange blir med på cupen i år, det er alltid spennende.
Man lærer mye om kart og kompass av å gå turorientering, så det er bare å få kjøpt pakker og sette i gang!

Skal prøve å få gått litt nå i påsken, fordi våren utover blir rimelig hektisk med mye annet også.

Det var litt dumt at det ikke var noen nye terreng i de to pakkene jeg har kjøpt til nå. Det er kjekt hvis det er noen nye terreng, men disse har jeg gått i tidligere.
Men, men, uansett er det kjekt med turorientering.
Turen, som du uansett må ut på, blir adskillig mer spennende...Finner jeg alle postene...? Noen er litt vrine og jeg må virkelig konsentrere meg :-)

Og jeg merker at når jeg blir litt sliten, gjerne på slutten av en lang tur, så begynner jeg å "slurve"..., glemmer å se etter kjennetegn i terrenget, glemmer å følge med, telle skritt osv.
Da gjelder det å skjærpe seg, selv om man er litt sliten. Det er en nyttig erfaring som jeg også får nytte av å ha trent på, på orienteringsprøver og leteaksjoner.

Mandag var vi på en 3 timers runde i Njåskogen. Det var fint vær men sterk vind. Njåskogen er det lett å gå i og mye gikk på stier, lite på selve grusveien. Det er en fin skog dette, kjekk tur! Husk å ha med 10 kr til bommen for å kunne parkere.

Isi i Melsheia:



Tirsdag var vi ute i nesten 5 timer i Melsheia. Det går mest utenom løypene/grusveiene, ulendt terreng og endel opp og nedturer, så det er best å ha på fjellsko. Det er veldig god trim dette, for både hund og fører.
Fint vær, litt sol og litt overskyet, noe vind på toppene.
Her sleit jeg litt med to av postene...men alle ble funnet til slutt :-)

Noen flere bilder her

Ingen kommentarer: