lørdag 17. mai 2008

GRATULERE MED DAGEN


HURRA FOR 17 MAI!!
HÅPER ALLE FÅR EN FLOTT DAG!


Isi på tur i Sørmarka 17 mai:

Etter tur og litt mat og selskapeligheter hos mine foreldre, var det tid for folketoget i Stavanger.
Været var knallbra, sol og varmt!
Dette er veldig god reklame for NRH. Vi var 6 stk som gikk i toget.
Det var Kristin M, Ghita, Helen, Trond, Sven Magnus og meg. Her er vi før toget har startet:


Folk langs ruten kom med kommentarer hele tiden som at "der er de flinke hundene som redder deg", "se de snille hundene", "der er redningshundene" osv. De klappet på hundene som gikk langs ytterkanten og syntes det var stor stas.
Isi nærmest "sopte" fortauskanten etter spiselige ting. Noen hadde tydeligvis gått før oss og kastet twist rundt omkring for det lå twist langs store deler av ruta, samt smuler av popcorn, kjeks, osv. Heldigvis holdt hun kanten så det ble ikke så mye vingling. Barn og voksne syntes det var kjekt når de fikk klappe på Isi. Hun gikk så nærme folk hun kunne, det er jo der maten er, må vite! Og dermed ble hun sikkert klappet av "hundrevis". God miljøtrening dette altså!

To ganger var hun litt vel frekk. Hun snappet ei pølse fra ei jente og hun stappet hodet oppi en pose chips... Upps.. kunne ikke annet enn beklage, men de tok det fint.
Jeg prøvde å være forutseende og speidet langt fremover langs min side, om jeg så noen som satt og spiste. Men klarte ikke få med meg alt.
Flere bilder fra 17 mai her.

Her er vi alle sammen foran domkirken etter at vi er ferdige:


Etterpå ble jeg kjørt tilbake til mine foreldre på Hestnes for å hente bilen. Takk for skyssen Kristin M.
Isi fikk seg et deilig bad i Hafrsfjorden. Hun var temmelig varm etter toget. Det var varmt for både hunder og oss.


Ved Hafrsfjord :






2 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra! Flotte bilder. Det er veldig gøy å gå i toget, får alltid masse respons fra de som ser på. Måtte le når jeg leste at Isi stjal seg ei pølse, det er jo bare så typisk henne! :)

Tone sa...

Ja, det er typisk matvraket...

Denne jenta satt på fortauet, slik mange av barna gjorde. Rett i "Isi høyden". Det gikk så fort at jeg ikke så at det skjedde. Mora og faren lo...men jenta så litt "øvegidde" ut, naturlig nok. Du får ei ny, sa faren.
Merkelig nok, så tok hu bare pølsa, ikke brødet. Så, selv i den farten dette skjedde i, så har hun "lirket" pølsa ut av brødet og slukt den i et jafs...
Tror vi til neste år skal prøve å mobilisere enda flere hunder og førere. Spesiellt nå når vi har pantebokser ute i butikkene, vi "tigger" mer penger enn tidligere osv. De som gir oss penger på ulike måter synes nok det er gøy å virkelig se hundene.
Hundene som deltar må være stødige og ikke redd/usikre på voksne og/eller barn. Det er jo ikke mye smelling og slikt (tror ikke det var noenting), men det er mye folk, veldig mye folk, tettpakka med folk.
Og armer strekkes ut overalt for å klappe osv. Unger kommer løpende bort, unger går forbi og strekker ut hendene osv.