søndag 8. juni 2008

Tur, øvelser og sommerfest!



I helga 6 - 8 juni var vi på Tjørn igjen. Også denne helga i et aldeles nydelig vær. Vi har bare vært utrolig heldige med de tre samlingene her oppe denne våren. Bare fint vær!!!

Lørdag hadde vi to øvelser. Vi startet med en øvelse for de som skal ta B i år. Øvelsen foregikk i terrenget ved Store Skykula.
Hundeførerne her var John, Kent, Ghita og Kai Erik. I ko var Kristin T og Ritva.
De løste øvelsen flott!
Figuranter var Kaare, Aud, Paul, Gro Elin, Ronny og Ivar fra Røde kors.

Så kjørte vi ned til hytta og hadde lunsj.

Etter lunsj var det nybegynnerne sin tur å ha øvelse. Det var Ritva, Ronny og Gro Elin. I ko var Ghita. De fikk et ganske stort område, og løste oppgaven med glans, selv uten å ha melding inne. I løpet av ca 45 minutt var alle de 3 figurantene funnet!
Figurantene var Kent, Kai Erik og Kristin T.
Bilder fra øvelsene her.

Isi fikk et spor på tampen av dagen. Aud hadde lagt det ut etter lunsj. Jeg gjorde meg klar og gikk i bare shorts og t skjorte. Aud så litt bekymret ut og spurte om jeg ikke ville ta på meg bukse... Det var litt ulendt sa hun, der sporet gikk...
Jeg tenkte at så ille er det vel ikke, men tok på meg de lange gamasjene. Og godt var det. Sporet gikk rett til "himmels"... Det startet over veien, i oppkant på myra/saueområdet. Og så fortsatte det i skråningen, retning det lille "sauehuset", bare høyere oppe. Men plutselig, da jeg tenkte at nå dreier vel sporet nedover i myra, så gikk sporet opp...opp..opp, på Nonsfjellet. Rett opp... Måtte etpar steder dytte Isi opp over skrenter. Var glad jeg hadde med vann og at jeg tok på meg gamasjene. Det ble endel klatring, kan man si ;-)
Måtte ha noen pauser innimellom og da drakk jeg vann, mye vann. Det var jo fremdeles varmt, selv om det blåste godt på toppen. Så gikk sporet nedover igjen på andre siden. Forbi et lite vann, der Isi badet. Fant slutten like før veien.
Her er profilen på sporet, tatt fra gps loggen. Man ser hvor bratt det var opp:

Her er siste del av Nonsfjellet. Sporet mitt gikk opp her... (dette bildet er tatt 1 mai helga, og det er Jon (Helen`s mann) som står på toppen):



Om kvelden hadde vi sommerfest og John disket opp med grillet lam. Det smakte deilig og vi hadde en koselig kveld der vi satt ute leeeenge og nøt den fine kvelden :-)


Mer bilder fra festen her.

Ingen kommentarer: