torsdag 2. april 2009

Deilig vårtur på stranda


I dag var vi på tur på Hellestøstranden i deilig varmt vårvær!

Det var ca 12 - 13 grader, sol og litt vind. Det var en deilig 2 timers tur med innlagt litt godbitsøk for Isi mens jeg slang meg ned og leste et blad... Våren er virkelig kommet nå, får bare håpe at påsken blir like fin :-)




Ellers så har Isi vært og røntget seg. Ikke noe dramatisk og alt var helt ok. Dette har vært planlagt siden hun som 1 åring falt ned ca 3 meter fra en militærbunkers....
Den gangen gikk alt bra, hun slo pusten ut av seg og fikk et skrubbsår på haka... Selv om hun den gangen selvsagt måtte sjekkes ift at hun ikke hadde fått indre skader også.
Alt var heldigvis bra, utrolig nok. Men jeg ble gjort oppmerksom på at hunder med slike fall kan få forkalkninger ol når de blir eldre.
Jeg bestemte meg derfor den gang, at selv om hun ikke viste symptomer som halting ol, så ville jeg røntge henne når hun var fylt 6 år. Dette for å sikre at det ikke er noen senskader (berolige meg selv...), og i tilfelle det er noe "på gang" så er det jo greit å vite det og ev få startet behandling tidlig.
Men alt var heldigvis HELT FINT! Røntget hele ryggen og hoftene og det var alt sammen helt flott. Ikke noe tegn til forkalkninger eller andre skader.

Min rygg derimot.... Har kjent litt vondt igjen og har tatt det litt rolig denne uka. Dette kommer og går litt innimellom, men er ikke noe dramtisk, tror jeg... :-)

Er jeg mer nøye med Isi`s helse enn min egen...???

Ingen kommentarer: