lørdag 13. mars 2010

Duracellflat på Dale...



Isi og Ritva kjemper om "Rotta"


Dagen startet med å "sjekke" noen kommende B ekvipasjer. Det var ikke et C kurs/godkjenning men pga en overgangsordning (ift nytt program) fikk de innstilling til å kunne starte på B utdanningen i år.
De var kjempeflinke og jobbet bra på både spor og runderingsoppgaven. Det var Ritva og Bizzo, Ronny og Daisy, samt Steffen og Betsy. Nå er de klare for B senere i år :-)


Ritva og Bizzo fant sporet:
(Og - barmarksansvarlige fant barmarka til slutt!!!!!)

Steffen og Betsy i farta:

Daisy kommer inn med melding til Ronny:

Da det etterpå var Isi sin tur, ba jeg om et funn i starten og så ukjent videre. Ønsket endel funn denne første økta.
Isi startet med å finne Ronny - rett i "godtepåsan"... så noen blindslag før hun fant Ritva og Steffen. Rett i lek på alle funna. De hadde bare pipedyr (høne og rotte).
Ritva og Ronny gikk ut igjen, og mens Isi lekte med Steffen, så "drepte" hun høna... avgått ved "halsavriving"... Vel, vel, Isi koste seg nok og hun spiste den heldigvis ikke, løp bare inn for å finne meg, men bakkroppen i munnen :-D

Det var etterhvert god vind så de planlagte blindslaga ble til funn fordi Isi dro laaaangt og lengre enn langt for å finne figurantene, og den gode vinden hjalp til med det.
Avsluttet med funn nede ved brua + et blindslag etterpå ned mot stranda. Også her dro hun langt bortetter stranda og over på andre siden et par hundremeter fra meg.

Så var det lunsj i trelavvoen der både vi, spor - og overværsfolka var samla, kjekt med felles lunsj :-)

Andre økt ville jeg at Isi skulle gå endel blindslag før funn. Ville ikke vite hvor de to figurantene var, bare at det var etter bekken på ca 300 m og videre nedover mot brua.

Startet helt oppe ved "veikrysset" og sendte henne nedover grusveien (mot sjøen). Hun jobbet bra på omtrent alle blindslagslaga, tror jeg sendte på nytt en gang da hun dreide litt raskt fremover.
Der jeg kunne se henne, så jeg noen veldig fine og lange slag og fikk skrytt litt av henne, mens hun jobba der ute.
Slik fortsatte vi, Isi fòr over fra den ene siden til den andre, uten stopp eller annet tull - hun var kjempegira. Det er så herlig å se dette, fordi da hun var syk i fjor, var det mye stopping og dårlige slag. Nå er det som å ha fått en ny hund :-))
På slutten av fjoråret måtte vi til med "harer" oa påvirkning for i det hele tatt å få henne ut - det var da jeg skjønte at hun umulig kunne være frisk...

Nå gikk hun bare (duracellflat) og det ble ca 20 blindslag etter hverandre!!! Da var vi kommet helt til brua ca 400 m fra der vi startet. Jeg trodde da at de to "luringene" hadde "kødda" med meg... Var sikker på at de nok satt nede under brua. Isi løp også ned dit på vei inn og da ble jeg ganske sikker - men hun skulle bare drikke....!

Da tok jeg kontakt med dem og vi hadde gått forbi begge to, men de var for langt ute, på ca 70 m, begge to. Og når vinden i tillegg blåser utover, var det ikke så rart at hun misset dem begge.
Det er slikt som skjer, men jeg var allikevel strålende fornøyd med Isi. På vei tilbake fikk jeg lyd fra først Ritva og så Ronny. Da fikk hun løpe ut og melde på dem. Og hun var langtfra sliten da vi avsluttet, noe som lover bra!

Her er en av nykommerne våre, Howawarten "Bertil" på nesten 9 mnd. Han leker med Nina, etter å ha funnet henne på overvær:

1 kommentar:

Gro sa...

Så herlig å se så mye barmark på Dale da. Var mye mer snø på Sviland.
Så flott at Isi er tilbake i god form igjen. : )
20 blindslag etter hverandre, ikke verst det...., å så eg så e kjempefornøyd med ett...he he.