lørdag 10. april 2010

Lang topptur etter Kaare



Sportrening i Gravdal igjen denne lørdagen. Vi var 9 stk som møtte opp i et aldeles nydelig vær. SOL - SOL - SOL hele dagen lang. Blikkstille fra morgenen, og egentlig litt kaldt. Litt utpå dagen ble det varmere men det kom litt mer vind. Akkuratt nok til at det ble litt kaldt å sitte stille uten jakke, men varmt nok til at jeg kunne gå spor i kun en tynn ulltrøye!!!

Terreng fordeles og opplegg diskuteres:
Gro Elin og Aud skal legge ut spor for hverandre:

Kaare gikk ut et langt spor for Isi. Det ble liggende i ca 3.5 time. I følge Kaare var det ca 2.7 km. Vi startet inni den store skogen, helt i kanten og det gikk først på myr, før det dreide inn i skogen igjen. Her kom vi til en traktorvei og Isi rota rundt litt. Litt oppover veien, litt inni skogen osv. Jeg tok henne med ut av skogen, samme vei vi kom inn. Sjekket om hun kunne ha gått av i en vinkel i myra. Fikk ingen indikasjoner på spor her, så jeg tok henne med tilbake til traktorveien. Da gikk hun mer målbevisst oppover denne, og ca 10 m fra der hun dreide av sist, fant hun nå en gjenstand. Så over broa og oppover i terrenget.

Isi sitt spor opp langs en traktorvei:

Det var varmt, for hundene også, så etter funn av gjenstand, like ved en bekk, tok jeg henne med ned for å avkjøle henne litt:
Oppover og oppover bar det. Her på vei mot den store varden:

Godt drag i lina her:


Tok dette bildet og like etterpå bråsnur Isi. Hun fikk ferten av en gjenstand som Kaare hadde plassert mellom steinene på varden. Kan faktisk se den på bildet her:

Nydelig utsikt her oppå heia. Og det var så herlig med den blå, blå himmelen og det å kjenne at SOLA faktisk varmet, ganske mye:

Nede på ei myr fikk Isi sportap. Hun var kommet nesten over myra, da hun plutselig begynte å virre rundt. Jeg slapp lina og lot henne holde på. En stund. Hun fikk ingen utganger, bare virret rundt. Jeg mistenkte Kaare for å ha laget en felle for meg, så jeg brukte god tid. Jeg gikk litt frem og tilbake i myra og fikk Isi til å avsøke rundt den. Hun fant omsider sporet igjen i enden av myra, der hun var på vei, før hun startet rotingen.

Vi travet videre. Tror vi var oppå og nedav hver eneste topp her oppe. Kaare har virkelig gjort seg flid med sporleggingen. Her er vi på vei nedover en av de mange toppene:
Etter å ha gått spor i 3 km og brukt 1 t og 15 minutt, finner Isi slutten!!! Knallbra jobba, så tidlig i sesongen.
Hun fant også mange gjenstander, ca 10 tror jeg. Får se på sporloggen når den kommer, for Kaare har merket "hver" gjenstand, eller ivertfall nesten alle. Vi fant flere enn han merket..he..he..men da har hun funnet alle sammen ivertfall .

Her er sporloggen. Kaare er blå og jeg er gul. Ser tydelig der (i myra) som hu rota. Men hun var flink og fant det igjen:


Deilig med et bad etter at vi var kommet i mål:


Love....

Ingen kommentarer: