tirsdag 17. februar 2009

Snøkaos

Søndag og mandag regnet det, så nesten all snøen var borte... Begynte å se frem til barmark igjen etter over ei uke med snø. I morges, derimot, så det slik ut:

Et kjempesnøfall i nattens mulm og mørke. Trafikkaos i morgentimene, og til langt utover dagen. Jeg er glad jeg kan gå til jobb, mange kollegaer ventet i en time eller to på bussen, som ikke kom.... Biler og busser stod på kryss og tvers og bussen hadde bla kjørt av veien like ved Kiwien her. Utrolig at "litt" snø kan få så store konsekvenser. Tror nok det er endel som kjører på sommerdekk hele året her, og endel biler (og busser...) burde nok aldri ha forlatt garasjen i dag!

Var tidlig hjemme fra jobb og gikk en deilig tur med Isi. Tok ikke sjansen på å kjøre og bli sittende fast i en eller annen kø, så turen gikk i skogen på noen fine "hauger" i nærheten. Her kan Isi løpe løs og hun koste seg i snøen:






Stavanger aftenblad skriver dette om snøfallet.

1 kommentar:

Gro sa...

Kaos, ja det kan du si. Her på Hundvåg var det laaaaang kø. Eg lot heldigvis bilen min med sommerdekk stå, og kjørte med Roald. Var ikke på jobb før nesten halv elleve. Men vi kjørte ikke hjemmefra før i ni tiden. Kunne se fra vinduet at køen stod bom stille. Naboen kom kjørende hjem igjen.... gadd ikke mer kø, he he.

Men du så flott det har vært i dag, med snøen som henger i tykt lag på greinene. Eventyrstemning syns nå eg. : )

Og i dag klabbet det ikke for Maja heller når vi var ute på tur i kveldingen. Det må vel ha noe med konsistensen på snøen å gjøre?