søndag 29. november 2009

Fin "førstesøndagiadvents" tur til Skrussfjell


Gro og meg møttes ikke før 13.30 til en fin søndagstur. Det er deilig å sove litt lenge om morgenen, ivertfall en dag i uka. Er jo typisk B menneske, så det unner jeg meg, EN dag...
Været var bra. Ca 3 grader og en klar dag, selv om sola ikke kom igjennom. Det var også vindstille, deilig.

Vi parkerte på Alsvik og tok oppover i heia mot Blokkhusnuten. Så dreide vi oppover mot Øykjafjell. Der bestemte vi oss for å gå til Skrussfjell. Det var en litt lengre tur, men vi hadde, klok av skade, tatt med oss hodelykter.

Der oppe på toppen, er målet vårt, Skrussfjell:
(man ser senderen bedre ved å klikke på bildet)


Gro og Maja på vei opp til Skrussfjellet, bak ses gårdene i Noredalen:


I pausen tredde jeg på Isi den nye fleecedressen. Har bare prøvd den inne tidligere. Den skal holde henne varm når det er surt og kaldt, spesielt i pauser. Hun har jo mistet litt hår etter steriliseringen. Innsiden av beina og magen har det gått verst ut over, men underull har hun jo heller ikke, så da må vi prøve dette. Derfor dekken med bein...
Denne fleecedressen fra Huttra er både vann og vindtett. Jeg bestilte den via Agilityshop og de tok inn noen eksemplarer. Den er litt lang i beina, så den må brettes/sys opp, for rygglengden er helt passe.
Den heter "huttra pro vinterdress". Kjøpte også en regndress, som jeg prøvde etter treningen i går. Hun ser litt rar ut...., men beveger seg helt fint i dem :-))) Den ser slik ut:




Isi har fått ny fleecedress, er hun ikke fin...?


Maja ser litt betengt ut i bakgrunnen:


På vei ned fra Skruufjell, mot Alsvik. Mørket kom sigende, men vi trengte ikke lykter før helt nede i skogen, der ble det mørkt...


Gro med hodelykt på:

Jeg med hodelykt:


Det var mørkt i skogen på Alsvik da vi kom ned fra fjellet. Isi på stien:


Da vi kom ned til bilene kl 17.00 var det helt mørkt, og vi hadde da vært ute i 3,5 time. Flere bilder her.

2 kommentarer:

Gro sa...

Hvis du er B-menneske må jeg være C-menneske jeg da..... Var helt "død" frem til 12 på søndag.
Ja ja, ble jo en god tur alikevel.

Tone sa...

Ja, du er et C menneske - uten tvil ;-)