torsdag 7. februar 2013

Teigsøk i Ølbergskogen

Onsdag kveld var lag 2 i Ølbergskogen. En nydelig kveld. Stjerneklart og kun få kuldegrader. Lite vind, men en liten trekk var det.


Hugo er klar til å være figurant... utstyrt med hjelm og hansker...

3 figuranter, Hugo, Gro Elin og Ghita var gått ut i området. Jeg ville ikke vite hvor de var. Så startet vi og jeg slapp Isi løs ved "porten". Så tok jeg på meg vantene, og merket ikke helt hva Isi gjorde, men jeg så hun var ute på venstre side. Så kom hun plutselig og hadde melding med seg. Ghita var en liten luring, og hadde lagt seg rett bak en stor vedstabel, like ved der "porten" er. Godt hun ivertfall er klar for jeg hadde egentlig ikke startet ennå :-)

Vi gikk videre og jeg gikk opp mot gjerdet for trekken var slik at da ville jeg dekke et stort område på høyresiden av veien innover. Det nytter ikke å bare gå på veien når det er en teig som skal dekkes.
Vi fortsatte over veien og videre forbi der Ghita hadde vært. Isi er et stykke foran meg men jeg ser lyset hennes. Så ser jeg at lyset forsvinner lengre og lengre vekk, for så å gå rundt i ring ei stund, før lyset kommer mot meg i full fart. Melding igjen og vi finner Gro Elin på toppen av noen skikkelig store vedsekker. Isi ser ikke Gro Elin for hun ligger helt flatt og oppå vedsekkene står endel stubber som hun nistirrer på... he..he.. tror hun tror det er figuranten. Gro Elin kommer ned på bakken og får belønnet Isi.

Bildene er gamle, pga mørket er det ikke vits i å ta bilder om kveldene
Her har Isi funnet Helen inni et av bygga. 
Hun lå den gang oppå de vedstablene som ses i bakgrunnen:



Det var nå gått 10 minutt fra vi startet så dette går unna. En figurant igjen, Hugo. Hmm... han har jo vært "ute en vinternatt før" og jeg regner med at han har funnet seg et litt "utradisjonelt" gjemmested.
Vi krysser over hele området igjen, litt lengre oppe og så begynner Isi igjen å sirkle. Jeg går nærmere og ser hun løper på kryss og tvers mellom to voller og mellom de "brakkene" som står der. Så forsvinner hun litt og da jeg igjen ser henne er hun på vei mot meg, med melding! Vi finner Hugo oppi et tre, og Isi påviser rett tre også. Det er ikke alltid så lett, for ferten svever jo vanligvis litt rundtomkring når figurantene er oppi trærne. Veldig fornøyd med at hun på begge de to utilgjengelige figurantene, ikke tar bittet før hun er sikker på hvor de er. Det tror jeg skyldes at jeg innimellom lar henne gå "rett i lek". Tidligere kunne hun lett melde på ferten av en utilgjengelig figurant, og gjerne den ferten som lå litt unna, uten å ta seg tid til å sjekke litt nøyere.

Da var det gått ca 20 minutt og vi kunne gå tilbake til bilen. Isi vart skikkelig på "hugget" i dag, og gjorde en flott jobb selv om det var kun en liten trekk som også varierte litt. Det var heller ingen "rar" lyd fra pusten, så¨dette var en flott økt   :-)

Ingen kommentarer: