onsdag 13. februar 2008

Nå ER det vår!!!

Fant disse tusenfrydene ute på tur i dag!
Våren ER her :-)




Litt lydighetstrening en kveldstund. Har ikke trent "berøring med labben på musematta" på over 1 år - men Isi husket hva hun skulle gjøre.
Opplever stadig dette, at det som er lært inn uten hjelp, med klikkerprinsippene, sitter utrolig godt.

Pia var mer tradisjonelt trent, og med henne måtte jeg stadig "holde vedlike" og repetere øvelser slik at hun ikke skulle glemme dem...

Tunga/sleiken er på plass...

3 kommentarer:

Ghita sa...

Oj! Er det vår???? Kjentes ikke sååå varmt ut på treningen i går kveld ;-)

Har ellers erfart det samme som deg, Tone. Det er helt utrolig så bra det som er shapet inn sitter. Nettopp derfor gjelder det å være veldig nøye under innlæringen av øvelser.(Tenker spesielt her på øvelser som skal "brukes til noe" seinere, som for eksempel apport).

Ghita.

Anonym sa...

Nei, jeg kjente heller ingen vårfornemmelser i går. Var tidlig på Dale og fikk med meg en fantastisk solnedgang nede ved stranda. Men kaldt var det!!
Men vi må bare håpe på at våren er i anmarsj, det forteller iallefall snøklokkene i hagen!
Merket også at apporten til Snuppa lå godt inne da jeg begynte å trene apport i forbindelse med feltet. Da hadde jeg ikke jobbet med det i det hele tatt siden appellen. Det er ganske artig å se hvor mye som fester seg, selv om man ikke repeterer så ofte.

Tone sa...

Jeg hadde skikkelig vårfornemmelser i går :-)

Dette er nesten den deiligste tiden, når vi vet det snart går mot mye lysere og varmere tider!!!