onsdag 7. oktober 2009

700 m, 3 funn, 20 minutt søk

Rundering i Vigreskogen i dag. Det var bare meg og Sven Magnus fra lag 2, men Krissi kom innom og trente med oss :-)

Sven Magnus ville legge ut spor til Massi og jeg fant ut at jeg kunne klare meg med kun en figurant.
Jeg fortalte Krissi hvor hun skulle være, ca 400 m - et stykke etter rådyrplassen. Isi startet og runderte knallbra frem til hun fant Krissi :-)
Jeg var litt redd hun skulle fyke oppover midtlinja på spora til Krissi, men det skjedde ikke. Hun bare suste over fra side til side. Jeg stoppet henne for belønning et par ganger. Etter 10-12 blindslag fant hun Krissi, fikk en godbit og meldte.
Jeg ble igjen ute, mens Krissi gikk frem og gjemte seg på ca 700 m. Jeg ruslet litt rundt med Isi men hun visste veldig godt hvor hun ville...inn mot midtlinja. Etter noen minutter var Krissi kommet seg langt nok avgårde til at jeg turde slippe henne og nå ble det litt mer "villstyrig" rundering.
Kort fortalt så løp Isi som en gal... hun visste jo at Krissi gikk, så dette var nok ikke det lureste jeg har gjort....
Men hun fant henne faktisk ikke sånn på de første villslagene, heldigvis. Men hun var lenge ute og kom inn langt fremfor meg, krysset selv midtlinja og var egentlig lite lydhør.. (eller skal vi kalle det motivert heller...? Høres jo bedre ut :-)
Men Krissi var jo ganske langt foran oss så dermed ble det heldigvis en 5-6 blindslag før hun fant henne igjen, og hun var begynt å roe seg ned.
Nå så jeg ikke noe vits i å sende Krissi videre frem i løypa og gjenta prosessen "løpvillmann", så jeg ba bare Krissi trekke frem ca 50 m og gikk inn for å ta en blindslag og så et funn til slutt, hvor Isi skulle gå rett i lek. Blindslag gikk fint og hun gikk fint ut på siden der Krissi var (eller skulle ha vært...he..he..).
Det er lett å gå seg litt "bort" i denne skogen og jeg så Isi var langt ute men fant ingen Krissi. Jeg tok kontakt med henne og hun regnet med at hun kanskje var litt langt ute.. joda det var hun. Jeg stod bare på midtlinja og ventet og plutselig løp Isi utover. Hun hadde nok hørt en lyd av Krissi som beveget seg der ute. Da gikk jeg og ut og Krissi var da på ca 150 meter... og hadde også gått innover :-) Ikke rart Isi ikke fant henne på første forsøket her..he..he.. Det var omtrent på samme sted som Nina også rolset seg bort for en stund siden, så dette er tydeligvis et vanskelig terreng å trekke frem i, ivertfall når vi ikke har noen på midtlinja.
Men jeg er veldig fornøyd med runderingen i dag, selv om det ble en smule lange og selvstendige slag de siste 300 metrene.

Da jeg kom hjem gikk jeg i boden og hentet noen gamle pipeleker. Isi liker at lekene blir byttet ut med jevne mellomrom og disse som lå her hadde hun ikke lekt med på lang tid. La alle utover gulvet og lot henne finne ut hvilken som var kjekkest.

Her er Isi i ferd med å finne ut hvilken leke som er kjekkest.
Den skal hun få leke med på neste rundering:


1.valget falt på en myk og veldig pipete ball:


2.valget ble en grønn dinosaur:

2 kommentarer:

Gro sa...

He he, så kjekt å høre at dokker gamle garva hundeførere også kan "totle dokker vekk" innimellom. : )

Krissi sa...

Æ e nu'kje så garva, som hundeførar. :-)
Men i Vigreskogen kan du nån plassa bærre snurre mæ to gonga rundt inni dein tette skogen - så har æ møsta retninga. :-P