onsdag 28. oktober 2009

En lang kjøretur og trening på Dale...

Jeg måtte ha sett feil på terminlista i dag, for jeg trodde lag 2 skulle være i Vigreskogen... ;-)
Startet hjemmefra kl 17.00 og regnet med å være fremme litt over halv seks. Da får jeg tid til en luftetur med Isi og en kopp te før vi begynner kl 18.00.
Da jeg var kommet til Bryne tikket det inn en melding fra John...han ble litt forsinket til Dale i dag... Hæ.. Dale??!
Jeg ringte straks til ham og han var rimelig sikker på at det stod Dale på lista vår. Tok en tlf til Bjørn, han var på vei til Dale han også... Ringte for sikkerhets skyld til ei jeg vet har "datamaskinen" (mobil) med seg, nemlig Krissi. Hun slo opp på siden vår og der stod det at lag 2 skulle være på Dale. Argggg... forb...#§%&#§**......
Da var det bare å snu... og litt over kl 18.00 var jeg faktisk på Dale, men fikk verken tid til luftetur eller en kopp te ;-)

Det er lenge siden jeg har trent på Dale, det må være før sommeren. Nå i mørketiden er dette en fin plass å trene.
Været var ganske greit, litt regn i lufta og det blåste godt, ca 6 grader. Vinden kom litt fra "alle kanter" og gjorde at hundene måtte jobbe litt for å finne figurantene.
Isi fikk ganske mange funn i dag. Vi runderte nedover grusveien og siste figurant lå rett ovenfor broen/stranda. Hadde innimellom blindslag også, maks 3 på rad, tror jeg, før hun igjen fant noen. Kjørte melding. På siste figurant tror jeg hun meldte på ferten av Sven Magnus. Hun kom inn med melding og påviste ham, men hadde ikke vært der tidligere. Hun meldte på nytt da.

I dag er første trening etter at vi stillet klokka tilbake. Men synes faktisk det er ganske kjekt med mørket, å rundere i mørket.
Vi merker hundene godt med lys og det er kult å se dem og hvordan de jobber ute i skogen. I dag så jeg mye av Isi og hun jobbet bra og trakk langt frem på de fleste slagene. Slikt er ikke så lett å se når det er lyst :-)
Vi hadde vel ca 8 funn og ca 8 blindslag innimellom funna, og vi runderte ca 400 m.

Da vi var ferdige lurte vi på om vi skulle slå opp telter osv og være parat i tilfelle flere skulle trenge assistanse (jmf sist onsdag da Paul plutselig "havnet" midt oppi en leteaksjon på slutten av treningen, og attpåtil gjorde han funn av den savna ;-))
Men vi fant vel ut at det var best å komme seg hjem, kan jo ikke akkuratt bosette oss heller, uti skauen!!??? :-)

Ingen kommentarer: