torsdag 1. juli 2010

Atter en rundering i Vigreskogen... og en litt slakk hund


Onsdags kveld var vi igjen i Vigreskogen for å rundere. Det var fint vær, ca 14 grader og lite vind.

Jeg fikk nettopp vite at tyroksinprøven, som hun tok etter påske, hadde lavere verdier enn forrige prøve, selv om hun faktisk hadde gått opp i dosering med en tablett ekstra pr dag....

Hmmm... dette var litt rart. Har merket i det siste at det noen dager er litt lite fart i henne og nå fikk jeg forklaringen på det.
Jeg snakket med Ane Merethe (vetrinær) og jeg skal igjen øke dosen med tabletter, men følge nøye med om hun blir annerledes/mer hyper/raskere puls ol.

Runderingen tenkte jeg derfor skulle bli en blanding av blindslag og funn og at hun skulle rett i lek. Kanskje jeg burde ha tatt en kortere økt enn det ble, men det er så lett å være etterpåklok...

Jeg startet med en figurant på første slag. Gro Elin fikk med seg "godteposen" og gikk ut. Etter funn av henne var det et blindslag og så funn av Gro Elin igjen.
Deretter ble det 4 blindslag før nytt funn av Krissi. Isi gikk veldig bra helt til hun hadde hatt 4 kjempegode blindslag. Da hun skulle over og finne Krissi hadde hun en stopp. Lenge siden hun har hatt en slik stopp nå. Men på andre sending gikk hun fint ut, ikke like stort tempo men hun gallopperte ut. Etter dette funnet ble det et funn til (tror jeg), så to blindslag, el var det tre....? Hun stoppet på et av de andre slaga også og så skikkelig sliten ut. La seg ned i lyngen og peste veldig. Hun fikk hvile seg litt og drakk vann og vi avsluttet med et blindslag og så et funn. Hun var tydelig sliten etter bare 400 m og med tanke på at tyroksinnivået er lavere nå, så var det nok lurt å stoppe der.

Nå er det ferietid og vi tar en lang og god pause fra treningen. Skal starte å gi mer dosering med en gang, så om noen uker ser jeg kanskje en forskjell? Nye blodprøver må tas da.
Vi skal være både ved sjøen og på fjellet, samt at jeg og 3 andre jenter + 4 hunder skal på en ukes fottur med telt på Hardangervidda, det blir nok kjekt :-)))

4 kommentarer:

Aud sa...

Så synd at ikke tyroksinnivået vil stabilisere seg skikkelig. Håper det går seg til i løpet av ferien. Du og Isis får ha god ferie og slappe godt av, så komemr dere nok sterkt tilbake til høsten :)

Kristin M sa...

Håper alt ordner seg med Isi. Så må dere ha en riktig god ferie. Kos dere og nyt ferien.

Tone sa...

Takk, vi koser oss her på Helgøy.
Ja, det ser ut til at det stemmer det der med at det tar TID å stabilisere tyroksinnivået.... Når det gjelder slike ting har jeg tålmodighet som.... et kjøleskap...(som Hugo sa en gang...) ;-/
Passet godt med ferie nå ivertfall ;-))

Ghita sa...

God sommer Tone.
Krysser fingrene for en frisk Isi til høsten ;)