mandag 30. august 2010

Dyranut - snødagen og det lengste overværet i helga!!!

Da jeg våknet søndag morgen, og kikket ut vinduene, fikk jeg sjokk... Slik så det ut:



Det ble en kald og våt dag. Snø-sluddet lavet ned helt fra vi startet kl 10 til vi var ferdige i 13 tiden.
I dag jobbet Ronny og jeg sammen. Vi hadde terrenget nord for riksveien. Han gikk og gjemte seg for Isi ved et lite tjern.
Jeg og Isi gikk og søkte 4 km - 1 time, før hun begynte å jobbe med ferten hans. Da var vi 700 m unna. Jeg lot henne få litt tid der og plutselig fòr hun avgårde. Jeg startet å gå mens jeg prøvde å nå Ronny på sambandet. Jeg fikk ikke tak i ham, han var for langt unna og det var noen hauger i veien. Isi var vekk flere minutter og kom tilbake med melding. Hun skulle først få en godbit (hvis hun løp helt inntil Ronny), for så å melde. Det hadde gått veldig bra!

Her har Isi fått ferten av Ronny, her ses hun som en liten prikk, før hun forsvinner over horisonten: 

Det ble en lang påvisning, opp og ned hauger, før jeg endelig så Ronny og Isi i lek med pipedyret :-)
Fornøyd med at Isi jobbet så bra og at hun slo og stakk avgårde, 700 m fra Ronny, så jeg avsluttet samlingen med et skikkelig velykket søk.

Vi reiste tilbake til Dyranut og fikk tørket oss og skiftet klær. Så ventet en helt utrolig deilig lunsj, før hjemturen startet.

Ingen kommentarer: