torsdag 7. oktober 2010

En skikkelig våt, men artig treningsdag

Onsdag kveld var det trening på Dale for lag 2. Jeg var tidlig ute for å legge opp felt til Aud og i samme slengen la jeg et spor til Frode. Det ble et bløtt spor... men Bandit og Frode klarte brasene, selv om de gikk over slutten (som muligens hadde drukna).
 Etter dette gikk jeg en tur med Isi og da de andre kom var vi allerede våte (ivertfall utenpå...).

Vi hadde også besøk av Aud og Mist som skulle opp til prøve i feltsøk og mørkerundering!  De bestod feltsøket - GRATULERER!!!

Aud i regnværet onsdag, alltid like blid:

Det var jo litt av en værmelding for akkuratt denne kvelden. Vind og MASSE regn - opp mot 100 mm i døgnet var meldingen. Det var ingen overdrivelse. Det var vått, veldig vått.

Midtlinja var enkelte steder blitt forvandlet til ei stor og stri elv...

 Isi skulle få en økt rundering. Startet med 2 blindslag før hun fikk funn av Frode. Fin melding og påvisning. Så runderte vi videre noen tomslag før hun fant Gro Elin og gikk her rett i lek. Aud gikk ut lengre nede og etter noen blindslag fant hun Aud. Gro Elin gikk også ut en gang til og jeg husker faktisk ikke om Aud også gjorde det....
Isi runderte veldig bra. Hun hadde flotte dype og lange slag, spesielt på medvindsiden. På motvindsiden gikk hun naturlig nok ikke like langt ut hver gang.

Grunnen til at jeg ikke husker så mange detaljer av økta er at det var så mye annet ståk som "skjedde"....
Det var mørkt, vått og glatt så jeg måtte passe på hvor jeg gikk... Så ble midtlinja plutselig forvandlet til ei elv og det suste og bråkte av vatnet og trærne og attpåtil slo babysitterne inn på sambandet.... ble helt surrete  huet :-/.
Heldigvis ble ikke Isi vippet av pinnen... hun bare løp fra side til side og jeg prøvde etter beste evne å vise henne hvilken side hun skulle ut på, så fikset hun resten selv.  Men hun hadde faktisk et lite uhell. Hun kom inn fra et tomslag og skulle over og da smalt hun rett i et tre, med hodet.... Kanskje det var lykta mi som blenda henne??  Det så ikke ut til at hun ble særlig berørt for hun løp fint ut etterpå.

Isi var også våt etter avsluttet økt:

Gro Elin hadde med bursdagskakerester, gratulerer på "itteskudd":


Vi fant oss en ganske tørr plass under et halvtak og koste oss litt etter at alle var ferdige, faktisk ganske koselig å sitte der og se på pøsregnet og spise kake. Det var jo heldigvis ganske varmt, sikkert 12-13 grader:

Ingen kommentarer: