tirsdag 1. februar 2011

Forkjølelse og bitte litt til....



Usj... forkjølelse med feber, hodeverk og snue...har preget heimen her den siste uka :-(
Sikkert utrolig kjedelig for Isi, men hun har vært veldig flink og tålmodig må jeg si :-)

Lørdag ble det ikke noen NRH trening, kun "sofasliting" og en liten tur med Isi.

Søndag var jeg med Gro og Maja og vi la litt spor til hundene. Jeg var fremdeles ganske slakk og etpar korte spor virket fornuftig ift en lengre tur. Spor trøtter jo hundene ut ganske bra.
Gro la et spor på ca 3-400 m med oppsøk, 3 gjenstander og slutt. Det lå i ca 1,5 time. Oppsøket gikk flott, hun sjekket litt og valgte rett vei, fant alle gjenstandene og slutten. Det var kjekt å gå et litt lengre spor igjen, det tror jeg Isi også syntes. Det har blitt mye korte oppsøk i det siste.

Hadde et kort oppsøk også, som jeg tok etter at Isi slappet av litt først, i bilen. Dette gikk motsatt vei fra det forrige sporet og var på andre siden av grusveien på Sviland.Det gikk strålendes! Gro hadde tråkket rundt sløyfa på begge spora, slik at Isi må roe litt ned for å finne utgangen!

Oppsummering: Vi har altså gått 46 oppsøk i løpet av 3 uker. Det er jeg fornøyd med og jeg synes at jeg har vært flink som har klart å legge inn ganske så mange oppsøk, også på de vanlige turdagene.
Det har vært helt nødvendig å føre logg for å få det rette antall. Av de 46 har totalt 41 vært bra, dvs Isi har tatt rett vei og på 5 oppsøk har hun tatt feil vei. Det var 3 feil den aller første økta og 2 feil den økta da jeg økte vanskelighetsgraden mye, den 3 uka.
Artig at det blir såpass mange oppsøk, det blir lettere å få mange repetisjoner når man går litt inn for det og fokuserer på dette i en periode.
Slik det ser ut nå så har Isi valgt rett i ca 90% av oppsøka. Det er veldig bra, spesielt med tanke på at vanskelighetsgraden er økt betraktelig!!!
Da jeg startet "prosjektet" i januar tippet jeg at rettprosenten lå på ca 80%. Det var ikke målt eller telt opp, bare tatt sånn ca ut fra "husken"...
Prosjektet avsluttes nok snart, for jeg merker at jeg nå ønsker å gå litt skikkelig lange og gamle spor igjen. Men man har da oppsøk da også, det blir bare ikke så mange som disse tre intensive ukene.
Nå skal jeg fokusere på oppsøk fra gjenstander, gamle spor og lange spor - ikke nødvendigvis alt i et og samme spor!
Jeg bare ELSKER den vestlandska vinteren som lar oss holde på med SPORtrening i januar og februar!!!!!

Bilder kommer.

1 kommentar:

Elin & Spike sa...

Så gøy at oppsøksprosjektet ditt fungerer så bra! Jeg misunner virkelig dere som har "luksusvinter" og kan få trent masse! :o)