torsdag 3. mars 2011

Trening onsdags kveld

Gro Elin ringte og spurte om hun skulle legge ut et spor til meg tidlig onsdag. Det sier jeg ikke nei til og hun fikk frie tøyler ift lengde og antall gjenstander, jeg ville ikke vite noe.... Kl 11.45 tikker det inn en melding om at sporet er lagt, dvs meldingen lød: " Frøken Krongle Kongle e savna. Hu blei sist sett når hu forsvant inn i skogen sammen med sin lille svarte pus (svær riesensnauser.... min kommentar) kl 11.40. Hu sko leida itte sopelimen sin. Hu e kjent for å mista det hu har i lommane. Hu har og mista ein sko med ein matboks m pølser i, dersom det sko skje at hu har gått fra rasteplassen sin ".  Fantasien lenge leve :-))

Jeg var på Sviland ca 17.30 og da var sporet 6 timer gammelt.  Det er herlig nå som det er lyst omtrent til klokka 18.30. Da får vi jo gjort litt mens det er lyst også.
Vi startet sporet ved sløyfa og Isi fant raskt 1 gjenstand. Etter få meter enda en gjenstand og så enda en og enda en.... Det var så jeg trodde vi hadde "ramla" oppi et spor fra i går (noen gikk spor her i går kveld), og at det var en blanding av Gro Elin og noen andre sine gjenstander. Men det var Gro Elin sine alle sammen.

Plutselig skjærer Isi av retningen og går mot en orienteringspost.... Vel, vel,måtte jo undersøke om det var Gro Elin som hadde gått her. Men vi kom liksom ikke noe videre, så jeg gikk bortover mot der vi fant siste gjenstand, Plutselig slår Isi på spor og jeg følger etter. Vi finner en gjenstand til og like etterpå er Gro Elin, nei Frøken Krongle kongle... funnet. Og hun levde virkelig opp til navnet, for det var et skikkelig kronglespor... Hun delte ut rikeslig med pølser, til Isi, som ble veldig glad og litt overasket over at det var en person i slutten på sporet. Det er ikke så ofte jeg har det :-)
Det viste seg at da vi var på vei tilbake fra orienteringsposten, og fant sporet igjen, så gikk vi glipp av en del av sporet som lå nærmere starten. Vi kom innpå mot slutten. Så vi fant bare 5 av hele 10 gjenstander, men vi fant jo det viktigste :-))

Fikk også en liten runderingsøkt i mørket etterpå. Gro Elin la seg ut like bak bilen sin på parkeringsplassen. Jeg startet nede ved veien og det ble en 8-9 blindslag før vi fant henne etter et bra slag, der hun var langt ute og hadde fin framdrift.
Mens vi stod litt å pratet før Gro og Zach skulle "i ilden" (mørkerunderingsprøve), så kom det plutselig masse lys inni lilleskogen.. Hva var dette?? Syklister kanskje? Men det var orienteringsløpere og de var mange.
Figuranten ble etterhvert lagt ut, men vi måtte vente en god stund før lysa inni skogen forsvant. Men selv da vi var igang, kom det etpar nye lys, men de var nok lengre vekk enn vi fryktet, så de forstyrret ikke Zach, og de forsvant også innimellom. På slutten var det plutselig flere lys igjen, men da var vi omtrent ferdige. Prøven gikk bra :-)

Ingen kommentarer: