torsdag 26. januar 2012

Back in bisniss..

Endelig fikk jeg tid til NRH trening igjen. Flyttingen tok sin tid... men nå er det meste på plass, så jeg har tid og overskudd til å trene Isi igjen :-))


Onsdag kveld møttes vi på Sviland i sterk kuling (sikkert storm i kasta...). Brrr... kaldt var det ivertfall, men en klar og fin kveld ellers. Vi delte oss opp og da det ble min tur var Ola og Oddvar gått for å gjemme seg.

 Ruta var oppover den ytre grusveien, selv om planen egentlig var å være i sandtaket og søke overvær. Men det var spinnglatt der nede så det tok vi ikke sjansen på. Isen har lagt seg de fleste steder, men inni skogen og i "snøen" på grusveien gikk det ok, men jeg hadde på brodder, for det var mye is under "snøen".

Isi hadde ikke løpt mange metrene før hun fòr utover i terrenget. Holdt på litt rundt omkring før hun fikk lokalisert figurant Oddvar. Fin melding og så belønning i godbit"posen"... tørka lever faller fremdeles i smak (surprise!!...).

Vi forsatte oppover grusveien og jeg sendte henne  på et og annet slag også, bl.a der hun viste noe interesse utover, jeg visste ikke hvor figurantene var gjemt.
Vi hadde gått nesten helt rundt, da jeg ser hun stopper helt i kanten av grusveien. Så kommer hun inn, med melding..!!!??!! Ola var da vel ikke der...såvidt vi kunne se. Så jeg regnet med at det kunne være melding på sporet som Ola hadde lagt oppi her. Da jeg slapp Isi løs igjen, fòr hun opp dit og nå kom hun draendes med noe tilbake. Det var et tørkle, som viste seg å være  Ola`s sporstart. Flinka jentå, hun meldte først på det, men da jeg ikke skjønte poenget, så hentet hun det hun hadde funnet :-) 

Jeg belønte henne selvsagt da, og så fortsatte vi. Kort tid etter fyker hun utover på høyresiden og Ola er funnet. Melding og kjekk belønning etterpå.Godt å være igang med treningen igjen gitt... det har vært pause siden midten av november, bortsett fra noen spor som jeg har gått ut selv.



2 kommentarer:

Liv Vihovde sa...

Tenker det er godt å være back in bisniss! Flytting tar forferdelig mye tid og krefter!!

Tone sa...

Ja liv, det tsr mye tid. Nå e det bare småting igjen, sånn som seng... ;-)