søndag 27. april 2014

Litt forskjellig...

Litt forskjellig trening pågår jo innimellom, jeg trener overhodet ikke hver dag. Orker ikke ha en hund som "krever" trening "hele tiden". Heldigvis har Emma også en "av-knapp" som fungerer veldig bra. Det er ei stund siden sist spor og selen måtte faktisk ut litt når jeg gikk et spor nå sist lørdag, så snuppå vokser litt i bredden  :-P

Fine Emma, koser seg på campingtur. Hun er så lett å ha med å gjøre, alt er liksom helt greit og hun er snill som dagen er lang, selv om hun tar seg noen kenguruhopp på noen folk hun virkelig ønsker å bli kjent med... synd ansiktet sitter så høyt oppe på oss mennesker...hehehe...:

Vi har hatt noen varme sommerdager. Bading i Bråsteinsvatnet er en fin avveksling for hundene. 
Emma venter på at Isi kommer med pinnen, så....

...snapper hun den rett fra henne...

Her har begge to tatt seg en svømmetur:


Meldingstreningen holder vi på med og nå er det fokus på ulike "figurantstillinger" og ulike steder i terreng/skog. Figurantene har til nå nesten bare sittet, så nå har vi de siste dagene prøvd liggende og stående. Dette går strålende! Det må også generaliseres flere steder og mange flere ganger, og også gående, i tre, flere folk sammen, barn, damer, menner osv. Nå skal også løsbittet ligge på bakken og ikke alltid slik at hun ser det med en gang. Nå vil jeg at hun leter etter det. Inne hos meg tar jeg også, noen ganger, på påvisningsline. Hun holder fremdeles godt fast på bittet, helt til jeg sier "vis".Har også fått noen gode økter meldingstrening etter lange (og nå, varme) turer, slik at hun er litt sliten, men allikevel må jobbe! Og det viser ikke at hun er trøtt, for hun gjør jobben like bra enten det er før eller etter tur.

Litt lydighetstrening blir det også, selv om det ikke blir prioritert... 
(uff...bør ta meg selv i nakken)

Trener dekk og bli, med Isi som en god modell:


Her apport av caps:

Fri ved foten. Til å ha trent så lite som vi har, så er det ikke så aller verst, og jeg har jo ikke tid til å pirke og jobbe med lydighetsøvelsene... 
De må bare bli bra nok til å bestå NRH appellen, for konkurrere i LP skal jeg jo ikke:

Ingen kommentarer: