mandag 19. juni 2017

Isi



Torsdag 1 juni 2017 sovnet Isi stille og rolig inn her hjemme. Marit kom hjem til oss her og satte sprøytene. Gode og snille Isi, som ble hele 14,3 år! Jeg og Emma vil alltid savne deg, du er med meg for alltid!
Etter at hjertet hennes hadde stoppet fikk Emma komme inn. Hun fikk snuse på Isi og ta farvel på sin måte.
Så bar vi Isi ut i bilen og jeg kjørte til Dyrekrematoriet på Kyllingstad (tidligere Gjesdal).

Siste bildet, hun tygger på et bein, mens vi venter på Marit...:

En uke etterpå kom hun hjem igjen, og denne gangen tror jeg ikke jeg orker å grave ned urnen...
Pia sin urne stod også lenge framme, men hun ble til slutt gravlagt ved siden av Anya,
i mine foreldres hage.


Vi har hatt så utrolig mange gode opplevelser sammen, Isi. Mange hundre turer, korte og lange, fjellturer og alle NRH treninger, samlinger og mange, mange kurs. Lurer på hvor mange mil med spor Isi og jeg har trasket på sammen...? Det er ikke få!

Og ikke minst har Isi og jeg deltatt på ca 70 - 80 leteaksjoner gjennom mange år. Hun og jeg gjorde også to funn, og det at to unge jenter ble funnet i siste liten, det setter sine spor. Takk Isi!
Første funn var i Sandnes, i juni 2008. Andre funn var i Søgne, i mai 2012.

Noen bilder av Isi: 

Mai 2017, ved Bråsteinsvatnet. En liten tur hun likte veldig godt de siste årene.  
Det var flatt å gå og det var vann å bade i:

En god storesøster for Emma. Emma var heldig som fikk over 4 gode år med deg:


For en sjønnas, Isi på Tjørn i 2003:

 

Treningen gikk som en lek:

Isi som A godkjent redningshund ettersøkning
Fotograf Kai erik Uleberg


Orienteringsturer ble det mange av:

Vi trener på søk fra båt:





På vei til Strandalen turisthytte:

Isi elsket å gå spor, her er hun på full fart inn med en gjenstand:


Trening på Hardangervidda. Isi var med  dit 14 ganger:

Pensjonistliv
Isi 13 år, fremdeles glad i grisen:
Fotograf Trude Hell




På Helgøy likte hun seg kjempegodt:







1 kommentar:

Lise sa...

Så uendelig trist. Og like viktig er det å tenke at tristheten speiler de gode tider som har vært og dere har opplevet sammen. Den er så rett så rett den teksten i "The last battle"