lørdag 29. august 2009

Dyranut 2009 - overværstrening dag 2

Lørdag i dag, det går fort og snart er helga slutt og det er et år til neste Dyranutsamling :-(

Vi var 8 stk som skulle trene overvær, så vi delte oss i to lag. Vi fire på mitt lag var Aud, Kaare og Paul. Vi tok med oss hunder, gapahuker, lunsj og utstyr og dro innover heia for å stalle opp hundene ute. Det var ganske fint vær, oppholdsvær, litt sol men kaldt, ca 4 grader og ganske mye vind. Jeg hadde også med dekken til Isi (den hårløse...).

Her er den nye gapahuken min, godt skjul for vind, regn og sol:


Jeg og Aud tok hundene med oss og dro østover. Jeg og Isi var først figuranter for Aud og Odin.

Her er de oppi lia et sted:

Isi sitter inni jervenduken med meg:



Her kommer Odin på påvisning:



Da det var Isi sin tur gikk jeg opp mot Steinbunuten. Der oppe var det noen store fugler, kanskje det er musevåk?



Da vi hadde gått ca 3 km og brukt 1 time kom vi nedover mot vannet der Aud var. Isi fikk ferten av henne på ca 650 m avstand, og hun dro rett mot Aud, knallbra!

Her kom vi inn i fertesonen og Isi begynner å jobbe intenst. Aud ligger oppi siden til høyre for vannet i horisonten, ca 650 m fra der vi står:



Her er hun på vei over myra, men klarer ikke å se henne på bildet....:



Melding:



Lunsj i leiren vår ved Steinbutjønna:

Lunsjtid, Paul må ordne litt på håret:


Etter lunsj i 14.30 tiden, dro vi tilbake til bilene. Vi hadde en kort økt på andre siden av RV 7. Aud var oppå en topp og vi fant henne greit. Her hadde Isi seg noen "lemenstup", dvs hun stuper ned mellom noen tuer eller steiner og jeg hører piping... Måtte rope henne av flere ganger oppi myra her.

Da var det tilbake til Dyranut fjellstova, som vi bor på. Der venter en varm dusj og en ny treretters, med noko godt i glaset.. :-)

Flere bilder.

3 kommentarer:

Gro sa...

Stilig gapahuk det der. Ikke dumt det.
Er terrenget like godt å gå i som det ser ut som? Ser kjekt ut å trene overvær der ja.

Kari Anne sa...

Nå har jeg sjekka fugleboka mi, og det ser absolutt ut som en musvåk. :-)

Tone sa...

Gro: JA!!! Terrenget er helt fantastisk å gå i og å trene i!!!!

Kari Anne: Så kjekt med noen som har fuglebok :-)