søndag 6. september 2009

Jentetur...

Etter å ha vært på leteaksjon torsdag og natt til fredag, var jeg stup trøtt fredag morgen. Var hjemme ca 07.30 og etter å ha hengt opp våte klær, gapahuken mm, så sloknet jeg på sofaen.
Sov noen timer.
Vi skulle jo på jentetur til Tjørn i helga, og da jeg våknet til igjen litt før kl 14, så jeg at Gro hadde sendt melding om vi skulle dra nedover. Jeg hadde enda ikke pakket noenting og var trøtt, men fikk da somlet meg til å pakke og så bar det avgårde i 3 tiden. Kø..kø..og kø.. på E 39. Mange skal ut av byen fredag ettermiddag og i tillegg var det Sirdalsdager med sauesanking mm, så det var ekstra mange biler på vei sørover. Etter neste 2 timer kom vi frem og fikk "orget" alt inn i hytta og jeg sank utmattet ned i en stol, og der satt jeg... Annette kom litt senere (også hun satt i laaang kø) og hun og Gro gikk en tur med hundene, mens jeg og Isi (som også var trøtt) slappet av :-). Så koste vi oss med god middag, rødvinsmarinert fårefilè, fløtegratinerte poteter og selvplukket sopp.
La meg tidlig og sov i nesten 10 timer... Da følte jeg meg uthvilt og vi hadde alle lyst på en lang tur i heia.

Lørdag gikk vi til Skykula, 906 m.o.h.
ca 14 km lang tur i oppholdsvær, endel vind men også solgløtt.
Fra venstre, Annette, Frida, Isi, Gro og Maja:



På vei mot toppen:

Mye stein her:

Nå venter en deilig middag:


Kjøtt og grønnsaker steikes på racletten:


Krem piskes, det er tid for dessert (Irish Coffie):


Månelys kveld:

Nydelig himmel:



Ufo...? :



Søndag, tåka hang tykk og fuktig over dalen:


Men ut på tur måtte vi, ikke så veldig langt for vi hadde en sen frokost...
Takk for en kjempehyggelig tur!


Tid for utvasking og hjemtur. Vi kjørte til Bue for så å ta av mot Bryne. Dette for å unngå køen vi regnet med ville være i nærheten av Ålgård. Særlig da folk som hadde vært på Sirdalsdagene (8-10000) også skulle hjem søndag... Brukte faktisk bare 10 minutt ekstra på den turen.

3 kommentarer:

Aud Venke sa...

Såg ut til å vere ein flott jentetur! Bileta av himmelen var VELDIG fine!

Gro sa...

Ja, det var en herlig helg. Akkurat det jeg trengte den helga.

He he, me lo godt da alle tre sto og knipsa vilt, både månen og den flotte himmelen. Prøvde med all slags teknikkar. Og fekk opp både ufoar og litt av kvert på bildene.

Tone sa...

Ja, eg e sikker på at på någen av bildene va det ufoàr... ska se om eg får lagt ud någen fleire bilder...