fredag 15. juli 2011

Leiteaksjon natt til torsdag

Jeg var akkuratt kjørt hjem fra fjellferien på Tjørn, da alarmtelefonen ringte ca 23.40. Det var en leteaksjon på Ualand. Så da var det bare å hive seg i bilen og kjøre sørover igjen.
Vi var 4 hundeførere som stilte opp denne natta. Ola, Bjørn, John og meg. Gro Elin var med som BA.

Etter ca 2 timers søk fant Bjørn og Krimp den savnedes sykkel i et tett kratt langs veien, like i nærheten av E 39.
Etter politiets taktiske vurderinger ble vi så dimmitert. De var meget fornøyde med at sykkelen var funnet, så det var kjempebra jobba av Bjørn og Krimp!!!  Det viser hvor viktig det er å være nøye og heller bruke litt ekstra tid - BRA Bjørn!



Vi var hjemme igjen i 05 tia og jeg var slettes ikke trøtt.... Ordnet litt forskjellig, bla en klesvask jeg måtte kjøre ifra tidligere, hentet inn avisa og gikk så å la meg i 6.30 tia... Sovnet etterhvert og sov til ca 13.00.

Så langt i ferien min (2 uker) har det vært hele 4 leiteaksjoner. Det er vel ny rekord, tror jeg. Det er jo ikke akkuratt rett å si at vi håper på flere, men det er jo ivertfall greit å bli kalt ut og bli brukt når det først er så galt at vi trenges. Vi legger tross alt ned nesten all vår fritid i dette arbeidet og det er motiverende å bli utkalt og det er motiverende for de som er under utdanning og for alle som hjelper til slik at vi får utdannet ekvipasjer til bruk i redningstjenesten.

Her er en artikkel fra lederen i vestfold distrikt!

2 kommentarer:

Elin sa...

Så flinke dere er Tone! Dere gjør en kjempejobb! :)

Tone sa...

Takk skal du ha Elin :-)