søndag 25. september 2011

Langt spor på Tjørn

Lørdag var det spor - og overværstrening på Tjørn. Da vi kom lå tåka lavt over heia. Det letta litt utover dagen, men det var litt surt vær innimellom med regn og litt vind...

Vi gikk først ut spor for hverandre og John gikk ut spor for meg. Jeg ville ha et litt langt spor på ca 2 km. Gpsèn viste 2,3 km da vi kom til slutten, men da er ikke høydemetrene regnet med, så det var nok noe lengre.

 Belønninger/sporslutter deles ut. Her er Isi sine:

Otto skal få en katt i slutten på sporet sitt... :

Otto har funnet katten:


Mens vi ventet på at sporene skulle få litt liggetid, ville jeg ha et kjapt lite overværssøk. Aud var allerede oppe på Merstadhaugen for Gro Elin og Storm. Hun flyttet litt på seg etter det, og jeg og Isi gikk for å finne henne.

Her er Isi på vei oppover mot toppen:

Nesten oppe. Det tar litt lengre tid for meg:

Jeg visste i hvilket område Aud var i og da jeg beveget meg nedover mot dette området forsvant Isi ganske raskt. Etter ei stund kom hun inn med melding. Aud var funnet :-)

Etterpå var det lunsjtid. 
John hadde som vanlig med ei kake, nam..nam.. Det smakte godt etter litt traving i heia :-) 


Jeg startet på sporet da det hadde ligget i ca 3 timer. Regnet jo med å bruke litt tid på et såpass langt spor. 
Oppsøket gikk veldig bra. Hun slo fint på sporet og valgte rett vei. Så la vi i vei, oppover, oppover og oppover, litt bortover langs et vann og så OPPOVER igjen, mot Trollarinda. Da var jeg glad jeg hadde tatt med vannflaska mi.
Ville også legge inn minst 1 pause. Ville roe Isi ned (det er ikke like lett midt i et spor) og få en god start på sporet igjen etter pausen. Og med så bratt terreng var det greit for meg også, med litt drikkepauser. Vi tok to pauser og la de inn da Isi hadde funnet en gjenstand. Da var jeg sikker på at sporet var her og jeg kunne sette henne på igjen der gjenstanden lå.

Her er vi igang:

 Tåka letter og vi tar en liten pause på ca 3 minutt:


Isi spiser krekling i pausen:

Flott utsikt nedover dalen:

Sporet gikk uten problemer. Et sted, der John hadde gått fram på kanten og sett at det var for bratt så han måtte gå tilbake og vinkle mot venstre, der sirklet Isi litt før hun fant utgangen. Hun satte også fast sporlina nedi noen steine, så jeg måtte ned og løsne henne og lina. Utenom det gikk sporet "på skinner". Vi fant alle gjenstandene og slutten. 
Slutten er funnet, maten spist opp og da er grisen gøyal:

Sporloggen kommer:




På vei tilbake til bilene ser vi John og Odin gå spor på andre siden:

Sauene hadde samlet seg langs veien:

Ingen kommentarer: