tirsdag 8. november 2011

Nesten litt vårstemning om dagen...

På lørdag var vi i Vigreskogen. Det var mildt og fint, opphold fra morgenen og litt drypp utover dagen. Tenk, vi har ca 15 grader nå i november, utrolig deilig. I dag er det også søksprøver så vi er godt fornøyd med plussgrader. Håper det blir mildvær helt til neste A prøve er unnagjort den 26 november.


Jeg var instruktør på c kurs denne lørdagen, men det ble tid til to gode økter for Isi også. Og i tillegg til C folka, var det også andre som runderte. Vi fordelte oss fint på litt i "lilleskogen" og litt i "storeskogen" og det funket bra!

1.økta runderte Isi ca 1 km. Det var endel funn underveis, ca 6 - 7, tror jeg. Planen var å la Isi gå rett i belønning og så ta noen meldinger mot slutten, når hun er litt trøttere. Men jeg oppdaget at bringkobbelet var ødelagt... en søm var røket, så det var ikke allverden, men den må sys før jeg kan bruke det igjen. Så da ble alle funn direkte belønnet. Isi jobbet bra, selv om hun misset første figurant, så fant hun ham igjen senere, og da var han ute på minst 100 m...

På vei inn:
 

På vei ut:

Det ble en 6-8 blindslag før hun fant første figurant (som da egentlig var andre fig). Så ble figurantene sendt framover et stykke slik at hun fikk endel blindslag mellom hvert funn. Og hun kom fint inn til meg på midtlinja selv om en figurant nettopp hadde løpt oppover. Ser at lysten til å følge spor på midtlinja er mindre nå enn i tidligere tider...
Da vi nærmet oss svingen og jeg sendte Isi ut på høyre side, fikk hun sannsynligvis ferten av figuranten uti der et sted. Han lå lengre framme, etter svingen, og ute på venstre side. Hun tar ikke hensyn til at hun krysser midtlinja "alene" og at jeg er et helt annet sted - og slik skal det være!!! Har hun ferten av menneske skal hun bare løpe dit og ikke "tenke" på noe annet, selv om jeg roper, så skal hun ikke komme tilbake da :-))

Mot slutten, på ca 900 m fikk hun flere funn på begge sider. Tanken med dette er at mot slutten av en lang rundering, når hun er trøttere enn i starten, allkikevel får mye positive opplevelser ved å finne figuranter - det skal være gøy selv om man er trøtt. I mitt hode synes dette lurt...  Og det var full fart helt til jeg stoppet henne :-)  Avsluttet dog med to blindslag, bare for å variere litt. Tror nemlig at jeg oftest stopper etter funn.

 Litt tett og sånn:

Sorpebilde.... eller noe sånt, forstår ikke alltid hva som skjer med det kameraet...:

Så hadde hun et "deilig" sorpebad på vei tilbake... og dermed måtte hun i Tjernet nede ved bilene. Nå skulle jeg hatt det nettingdekkenet fra Back on track... måtte tørke henne veldig godt før jeg tok på det vanlige back on track. Nettingdekken er nå bestilt!!!

I lunsjen grillet vi pølser, det er alltid koselig. Morten hadde presenning og det ble god fyr på grillen. For første gang smakte jeg tysk rådyrpølse.. fra Tyskland (som Sonja hadde med). Sterk og litt rar, men god smak. Og hun hadde laget pølsene selv...

 Noen få startet opp:

Mmmm

Slik hadde ikke en retriever ligget og bare sett på pølsene...

Koselig lunsj selv om det dryppet litt fra oven, man har da "tak" over hodet i lunsjen:

2 økta ble ei kortere økt. Funn på første slag, så en blanding av funn og blindslag ca 200 m. Greit med litt variasjon ift lengden/tiden i søk. Da jeg stoppet henne, var hun gira på mer, og det er bra!


Dan trener "Vis" og Lego (han er dansk...) holder godt fast før kommando "Vis" kommer:

Ingen kommentarer: