søndag 8. januar 2017

Siste del av 2016

Det skjedde litt av hvert helt på tampen av året. Litt travelt på jobb, men litt trening ble det. Har bare ikke hatt tid til å blogge om det.

Vi hadde en lørdag med strandsøk. Da var vi først på Tungenes og deretter ved moloen ved Mekjarvik. Kjekt å få trent andre steder enn i skogen. Her må hundene takle både "uvant" terreng og forstyrrelser.

Så var vi med på en øvelse arrangert av Sola røde kors. Det var artig. Vi søkte langs strand/sjø i mørket en tirsdagskveld og etterhvert som tiden gikk, fikk vi mer info om observasjoner osv. Det endte med at Emma og jeg fant den "savna"! Vi hadde da forflyttet oss for tredje gang. Pga at tiden var iferd med å renne ut... (det var jo en helt vanlig tirsdag) og klokka nærmet seg 21.00, dermed flyttet figuranten litt på seg slik at vi fikk funn litt tidligere enn vi ellers ville gjort...Det ville nok gått 30 minutt til ellers. Men fornøyd med Emmas jobbing i mørket, i sanddyner, på glatte steinblokker/svaberg og til slutt på et "hullete" utmarksbeite, der vi også møtte sau. Emma løp litt mot dem og bjeffet, men kom da jeg ropte. Hun er heldigvis ikke veldig opptatt av dem.

Midt i desember ble Emma plutselig halt... Hun stod på 3 bein da jeg kom hjem fra jobb en dag, trødde bare bitte litt på den. Hun viste tydelige smerter i ei tå, så jeg tenkte den kanskje var brukket. Dagen etter ble det dyrlegebesøk, røntgen og full sjekk av beinet.

Uff ikke noe gøy dette:

Heldigvis var det "bare" en neglerotbetendelse. Og det ble smertestillende og pencillin og ro i to uker. Da tok vi en tidlig juleferie! 

Tur lillejulaften, det er fremdeles litt futt i Isi, som blir 14 år om 2 måneder:


Isi leter etter grisene:
Litt julebilder:


Min kjæreste Isi 
 

Min fantastiske Emma


 Adventslysa mine er alltid lilla:

Vi savner noen denne julen... 

"Hvit jul" kom i romjulen

Julaften hos mor på Hestnes:
 

Flott bord dekket til 8. 
Vi savner de to som ikke er her mer...

Mmmm...pinnekjøtt julaften

Mor pynter så fint til jul:


Det gode gamle nissehuset som far lagde:




Ingen kommentarer: