torsdag 14. april 2011

Tjo...og hei... i Vigreskogen

Onsdagstrening i Vigreskogen. Det var en fin kveld, men litt kaldt.
Isi var i storslag i kveld. Det var rundering som stod på programmet og siden det var lite med topper/bakker og skrenter i Vigreskogen (som jo har vært fokus de siste treningene), så ville jeg ha fokus på vekslingen mellom direkte lek og melding i samme økt, samt at det skulle være flere funn enn blindslag.

Startet med tre funn med melding. Vi hadde delt oss i 3 + 3 stk, så jeg lot Isi løpe uten meg på påvisningen. Da fikk jeg tid til å finne/sette klar neste figurant. Det fungerte fint og Isi koser seg hos figurantene uten meg. Gikk ut på påvisning en gang for å variere litt.

Her kommer jeg:

Tjo og hei:

Svusj... ut igjen:

Jeg fant... jeg fant:

Griseflaks..klar... ferdig...

....gå....!

Så ble det en variasjon av funn og blindslag framover mot "rådyrplassen". Isi løp fint og langt ut og fant figurantene og hun hadde flotte blindslag. Etter noen funn med melding, fikk figurantene beskjed om at de nå skulle belønne Isi direkte med en gang hun kom. Vi forsatte slik med noen funn og noen blindslag forbi "rådyrplassen" og på slutten ( ved ca 400m) var det igjen to funn med melding. Det gikk strålende og Isi gjorde en knallflotte jobb. Det er ingen problem med å veksle mellom rett i lek og melding  :-))
På àn igjen:

Nytt funn:

Ingen kommentarer: