torsdag 9. juni 2011

24 timer gammel spor og melding på mann med paraply

Onsdag kveld og lag 2 var klare i Hålandskogens ulendte og tette terreng...
Jeg var oppe her tirsdag kveld og la et spor som Isi skulle få prøve seg på dagen etter. Det ble lagt ut kl 18.00 og ville da bli et døgn gammelt.

Det gikk bedre enn jeg trodde. Mest fordi denne skogen også har endel turgåere og endel barnehager ol bruker et område der det står en lavvo og diverse klatregreier i trærne, så jeg trodde det ville være vanskeligere å holde seg på rett spor. Men kanskje all treningen på gamle spor har gjort henne bedre, rett og slett, det er vel ikke helt usannsynlig. Jeg er ivertfall blitt bedre på å lese henne :-))

Isi startet bra og valgte rett vei. Hun gikk først forbi første rette vinkel, men tok seg fort inn. Fortsatte så mot lavvoleiren. Her brukte hun litt tid men fant sporet i utkanten av "leiren". Så videre ned mot turstien. Her brukte hun også litt tid. Lette etter spor på begge sider av stien. Jeg ropte på henne da hun sirklet på andre siden, for å sjekke om hun hadde spor. Jeg visste jo at det ikke gikk der, men prøver å gjøre som jeg ville ha gjort hvis jeg ikke visste... Hun kom inn, fikk en godbit og gikk IKKE ut dit igjen. Hun startet nå sirkling på rett side og nå gikk det ikke lenge før hun slo på rett spor og fortsatte, med godt drag i lina, mye mer drag enn tidligere på så gamle spor. Jeg visste jo at det var rett, men lot som om jeg ikke visste... og ropte på henne igjen, for å se om hun dro ut dit igjen etterpå. Det gjorde hun.
Nå kom vi inn i et område som var ulendt og det gikk faktisk så fort at jeg snublet og gikk "på tryne"... Måtte slippe lina, men Isi fant en gjenstand rett etterpå (belønning for å dra meg overende... :-P  ), og kom inn til meg. Hun fant alle 4 gjenstandene og slutten. Sporet var ikke så langt, ca 500 m og jeg brukte 17 minutt fra start til slutten var funnet. 12 minutt brukte jeg når jeg la det ut tirsdag.


Sporloggen ser bra ut, den viser hvor jeg gikk. 
Hadde Isi hatt på seg Astro, hadde loggen vist mer sirkling
de to stedene hun mistet sporet og sjekket ut litt ekstra:


Helt til slutt fikk jeg to funn på rundering også. Melding på "rare" figuranter var temaet på Ghita sin rundering også, og jeg ble litt inspirert til å prøve figurant under stor paraply. Det gikk fint, hun tittet en ekstra gang på Ketil før hun meldte :-)  Fikk funn av Ghita på andre siden, helt vanlig funn, da min fantasi var "oppbrukt" for kvelden.... :-P   To kjappe funn, det må kalles en kort rundering, men variasjon er jo greit det!

Ingen kommentarer: