søndag 5. februar 2012

Ølbergskogen i mørket

Onsdagskveld var lag 1 og lag 2 i Ølbergskogen for en liten kveldsøkt. Vi delte oss inn i spor/melding og overvær/rundering. Det var en kald fin vinterkveld med forholdsvis lite vind.

Vi la ut 2 figuranter som skulle være for 2 hunder og så byttet vi. For å få 3 funn til hver hund, gikk første figurant, etter å ha blitt funnet, "bakveien" til slutten av runden og var da også siste figurant. Dette funka utmerket, takk for god idè Ronny :-))
Vi ville aller ha figuranter inni de bygga som finnes her. Jeg ville rundere oppover veien og to av funna skulle være ukjente, dvs jeg ville ikke vite hvor de gjemte seg.... Den tredje ba jeg om skulle være inni den lille røde "bua". Her måtte hun melde for figuranten var bak lukket dør. De andre funna ønsket jeg skulle være tilgjengelige og at Isi fikk direkte belønning.

Første funn var i første brakka. Isi løp litt rundt inni og lokaliserte så figuranten og fikk direkte belønning.
Så runderte vi videre oppover, det ble vel en 6-7 blindslag. Så ser vi lyset til Isi begynner å nærme seg der figuranten er inni den lille røde bua. Hun fikk tydeligvis ferten på god avstand og løp rundt bua før hun tok bittet og kom inn, veldig bra!

Vi gikk videre i fritt søk og da vi nærmet oss ei brakke sendte jeg Isi nedover mot den. Hun løp rundt og kom så tilbake, ingen der altså...
Neste brakke likeså, da fikk hun tydelig ferten og løp avgårde. Her ble det også melding for figuranten misforstod. Hun var helt inne hos figuranten i mørket og det er jeg fornøyd med. Hun kan lett melde på bare ferten inni sånne mørke bygg. Det er derfor jeg lar henne gå endel rett i lek i sånne situasjoner.

Fikk ikke tatt bilder, naturlig nok, i mørket... men her er et bilde fra sist lørdag. Det er Sibbe som har lokalisert en figurant inni den lille røde bua. Her var det Isi fant og meldte på figgen onsdagskveld:


Ingen kommentarer: