mandag 30. april 2012

Gammelt og ukjent spor

Forrige onsdagstrening gikk i vasken for meg pga utemøbelmontering som skar seg litt...på ein måde.. :-//

Men Gro Elin var så snill og gikk ut et spor onsdagskvelden, som Isi og jeg kunne gå torsdag etter jobb.
Da vi ankom Sviland ble vi stoppet på vei opp grusveien av en myndig ung herremann i grønn uniform...
Jeg spurte fint om jeg kunne kjøre opp og parkere en liten stund, og det fikk jeg lov til :-))
Oppe ved parkeringen krydde det av menn i uniform, med grønnmalte fjes gikk de omtrent i ett med skogen...he..he... De har det kanskje like gøy ute i skogen som det vi har??

Isi syntes det var veldig kult med alle disse folka og ville helst bort og hilse på hver og en. Jeg håpet bare at de ikke hadde surra seg inn i terrenget der Gro Elin hadde gått i går.

Vi fant startsløyfa og mens jeg holder på og snurre ut lina får Isi ferten av sporet og drar som søren i båndet. Jeg slipper henne løs og lar henne undersøke mens jeg gjør klar lina. Da jeg får den på er Isi allerde klar over hvor sporet går så starten ble knallbra! Sporet er ca 18 timer og jeg aner ikke hvor det går eller hvor langt det er.

 Full fres selv på 18 timers spor:

Etter kun kort tid finner Isi første gjenstand. Så fortsetter vi nedover og over elva. Isi jobber bra hele tiden, kan ikke se at hun har noen problemer. Hun finner alle 3 gjenstandene og slutten - som er en boks med LAMMELÅR!!!!   Det har hun vel knapt fått før (jeg er glad i lammekjøtt, men spiser alt selv....). Det falt veldig i smak, og det luktet nok også godt etter en natt i en boks, for Isi spiste omtrent opp boksen også, ivertfall klarte hun å ødelegge den før jeg kom til... 
Tusen takk Gro Elin for hjelpen og for et kjekt spor.

Lammelår falt i smak ja:

Ingen kommentarer: