søndag 22. april 2012

Ukjent oppgave i Ølbergskogen

Onsdag kveld var lag 2 i Ølbergskogen for ei lita kveldsøkt. Da det ble Isi sin tur gav jeg figurantene belønning og sa at hele skogen var avgrensingen (den er ikke stor da...) og at jeg ikke ville vite hvor figurantene var.
Rett før jeg startet kom det imidlertid en del biler og folk som skulle til den ene bunkersen. Det var en slags veteranbilforening for militære kjøretøy... og de skulle grille fikk jeg beskjed om... Jada.. så for meg at Isi kunne finne på å stikke bort dit om hun fikk ferten av mat....  Så den delen av skogen ble ikke med i oppgaven. Fikk vite etterhvert at de skulle grille inni bunkersen, puhh... :-)

Vi gikk en blanding av frittsøk og runderingsslag og Isi fant første figurant etter få minutt i søk. Fin melding og påvisning. Oddvar hadde lagt seg nedi ei grøft og jeg så han ikke før vi var like ved (under påvisningen).

Oddvar hadde gjemt seg godt:



Vi fortsatte og jeg brukte vinden der den var tilstede, ellers ble hun sendt ut på runderingslag. Så ser jeg hun får overvær og løper avgårde og opp på en av vollene. Der melder hun og kommer inn. Hun påviser ingen... for det var ingen der, men jeg ser tydelig at hun jobber med ferten av et menneske... Begynner å titte opp i trærne. Isi løper ned til et av "garasjene" like ved og jeg hører hun krafser på veggen eller noe der. Går så ned dit og Isi kommer mot meg med melding. Det er ingen på utsiden av bygget og vi har ikke tidligere hatt folk inni disse fordi vi trodde de var låst. Men da jeg løfter på døra, typen garasjedør, så styrter Isi inn og der er Dan :-)


Hun fikk godis og leke med grisen, 
må jo være nesten det samme som grillet ribbe det...?


Siste figurant gikk det også greit å finne, selv om han prøvde å lure meg borte ved et av husa. Der hadde han satt opp noen paller mot veggen slik at jeg skulle tro han var på taket :-D   Men han lå pent og pyntelig under et tre og Isi fant ham lett som en plett :-P


2 kommentarer:

Lotte Nordli sa...

Så flinke dere er, kjenner inspirasjonen til bruksen kommer snikende i takt med blogginnleggene dine :-)

Tone sa...

Takk for det Lotte. Kjekt at du blir inspirert :-))