søndag 14. oktober 2012

Jippi - 2.re godkjenningen er i boks!!!

Lørdag 13  oktober var det vår tur til å gå opp til prøver. 2 år siden sist. Det var flott høstvær, men det blåste stiv kuling fra øst... Iskaldt var det... Brrr.
Jeg var jo også litt spent på om det ville bli feilmeldinger, siden Isi feilmeldte på miljøsøket i garasjen sist uke...

Men heldigvis, ingen feilmeldinger og det var fantastisk godt og faktisk det viktigste på denne prøven, bortsett fra at jeg bestod selvsagt!!!
Første figurant lå helt i starten og så gikk vi tomt til ca 600 - 650 m, der fant vi figurant nr 2. Siste lå helt på slutten, 750 m. Isi måtte gå forbi figurantene fordi det blåste fra øst, dvs vinden kom bakfra.

Sporet gikk veldig bra. Rolig og konsentrert i oppsøket. Gikk først litt bakspor, ca 1-2 m og snudde deretter og gikk rett vei, akkuratt sånn jeg liker, at hun undersøker og deretter velger, ikke bare hiver seg rundt og durer av gårde. Hadde ingen problemer i sporet, men det tok sin tid pga min vonde ankel, måtte holde Isi hardt igjen og måtte slippe lina litt innimellom, spesielt over noen steinurer.
Er litt redd for at hun på prøver, skal få så stort tempo (hvis hun går løs) at hun går over gjenstander, derfor beit jeg tennene sammen og holdt igjen, og "humpet" etter. Vi brukte 24 minutter og fant 3 gjenstander og slutten!

Takk til alle som gjør prøver mulig, figurantene, prøveleder og dommerne!


Flinke Isi, vi klarte det!

1 kommentar:

Gro sa...

Gratulerer så mye!!!Isi klarer brasene hun. Bra jobba med vond fot og alt. ; )