torsdag 4. oktober 2012

Onsdagsrundering

Onsdag var vi i Vigreskogen for en liten rundering. Det er utrolig vått ute nå... og stien i "storløypa" minner mer og mer om en sorpesti...  Det ble bading da vi kom hjem...for Isi, vel og merke...

Startet med et funn på venstre side. Første gang jeg sendte henne var hun borte leeeenge og jeg trodde hun hadde funnet Ola. Men han hadde bare hørt henne et stykke bak seg, så hva hun drev med der, aner jeg ikke... Sendte på nytt og da fant hun Ola greit, og gikk rett i godbitposen :-)

Fra en gang tidligere i høst. Det er mye mer sorpe her nå...:

Så et blindslag på andre siden før hun fant Ola igjen. Jeg gikk denne gang ut og hentet henne og imens gikk Bjørn Erik ut litt lengre ned på samme side. Jeg ville gi Isi en "aha"opplevelse... (kanskje). Ved å ta inn figuranten, men allikevel så finner hun en ny på samme side, rett etterpå - mottoet er: Man vet aldri hvor figuranten er.
Jeg tror vi gjør mye likt på treningene, for likt sikkert, meg selv inkludert. Men av og til kommer jeg på at jeg kan gjøre det annerledes. Så istedenfor å la figuranten trekke fram, som jeg ofte gjør når hun skal ha to funn etter hverandre på samme side, gjorde jeg det annerledes.
Så da ble det et blindslag før hun fant Bjørn Erik. Da gikk Stig ut på høyre side og hun fikk to funn på hver side før vi avsluttet :-)
Etpar stopp der hun undersøkte "noe". En av gangene vet jeg at det var spor, for da stod vi litt inni skogen, ved stien som går utenom sorpehullet...for å plassere figuranten. Men jeg ville se hva hun gjorde når vi trakk oss helt inn på midtlinja før jeg sendte. Da måtte hun nemlig passere sporene der vi alle stod for litt siden. Og hun stoppet og undersøkte spora. Jeg sendte på nytt og nå gikk det uten problemer.

Her er en måte å lære inn bringkobbelmelding på: 


Ingen kommentarer: