søndag 13. oktober 2013

Leiteaksjon på Bryne

Torsdag ble vi utkalt til leiteaksjon etter en mann på Bryne. Jeg var på jobb, men har gode kollegaer som stiller opp slik at jeg og Isi kan dra ut og lete.
Det ble litt venting og så 3 timers søk ved Frøylandsvatnet ved Bryne/Klepp, før vi igjen ventet ift nye opplysninger....

Jeg merker jo at Isi ike er noen "ungsau" lengre. Farten er ikke like stor, men nesen er på og hun gjør jobben og søker der jeg ber om det. Hun er enkel å ha med på søk der det er mye forstyrrelser. Vi traff endel turfolk, både med og uten hund, sauer på beite og syklister i full fart... (det er nesten det skumleste...når de kommer i full fart!). Det hjalp nok litt å ha på gul vest..., men jeg står med hjertet i halsen når de kommer susende og Isi er et stykke ifra meg på vei mot grusen og racersyklistene...
Det kom etterhvert inn meldinger om observasjoner på Forus, så søket ved Bryne ble avsluttet i 16 tiden. Da ble det satt inn ressurser (bilsøk) på Forus og etterhvert også på Madla/rundt Stokkavatnet.
Han ble funnet i god behold fredag morgen, på Madla...!


NRK Rogaland sitt bilde:


Stavanger Aftenblad 

NRK Rogaland

Emma klarte seg fint i bilen. Hun ble luftet godt mens vi ventet på info og jeg fikk parkert i skyggen mens vi var ute og søkte. Etterpå fikk hun et kjekt spor med masse utfordringer (overganger mellom asfalt, grus, gress og skog ) bla på en grusbane der det er mye folk på dagtid og gjennom skolegården og opp i skogen der skolebarna leker. Hun taklet det veldig fint og var kjempeflink!

Ingen kommentarer: