søndag 20. oktober 2013

Leiteaksjon ved Mosvatnet

I ettermiddag kl 16.50 ringte alarmtelefonen. Det var en 69 år gammel og dement mann som var savnet fra Mosheim sykehjem. Jeg var akkuratt kommet inn fra tur og de våte ytterklærne var hengt til tørk. Fikk kastet dem i tørketrommelen, mens jeg fikk lagt meg litt mat (som jeg selvsagt glemte å spise...) og tatt noen telefoner for å avlyse et besøk, og vi fòr ut døra 10 -15 minutt etterpå.

Ola og jeg var faktisk framme før politiet, men de kom like etterpå. Vi ble enige om å utnytte dagslyset og ta et lite søk rundt sykehjemmet og i de nære områdene av Mosvatnet Camping. Så fikk Gro lin (BA) komme og lage "ordentlige teiger" på PCèn. Frode kom også akkuratt da vi skulle avgårde i søk og han fikk et område der mannen bodde tidligere, for det var også rett i nærheten.

Nærsøket rundt i parken gav ingen funn, så vi fikk etterhvert nye teiger og jeg startet søket rundt Mosvatnet.
De andre hundeførerne var også kommet: Kaare, Ronny (samme dag som han ble godkjent!), Helen og Sylvelin, så vi var 7 hundeførere i søk.

Etter ca 2 timer i søk fikk vi beskjed om at den savna var funnet av beboerne i et hus i nærheten. Så det endte godt denne gangen også!

Jeg gikk glipp av bøssebærerne til TV aksjonen, men fikk da bidratt på min måte ved å lete etter en dement mann :-)

Stavanger Aftenblad
Rogalands avis

Ingen kommentarer: