torsdag 3. april 2008

Rundering på Dale

Onsdags kveld var det et flott vær. Nesten vindstille, SOL og lyst leeeeenge!!!

Jeg var sistemann i runderingsløypa. Hadde planlagt ukjent ned til rett før stranden og deretter en under midtlinja, dvs i det røret som går under grusveien nede ved sjøen, samt en som satt på en benk nede på stranda. Isi skulle gå rett i belønning.

Det begynte veldig bra. Isi for ut og løp beint og fint stort sett alle gangene. Hun hadde flott fremdrift også. Etter noen blindslag fant Isi først Nina og så Ronny. Så runderte vi videre i bra stil nedover mot stranden. Fant til slutt Krissi oppi lia på høyre siden. Da sendte jeg Ronny og Nina nedover for å legge seg ut på de spesielle plassene ved stranda. Da jeg skulle rundere videre, kom det tre gutter på sykkel.
Like etterpå fikk vi beskjed på radioen at de var stoppet på stranda og stod der og vasket syklene sine... Hallo....kl 20 om kvelden...

Ja, da fikk vi bare trekke inn Ronny og Nina og de la seg ut i noe tett, ulendt terreng like før stranden.
Det ble en god pause nå, og da jeg sendte Isi nedover mot sjøen for å finne Ronny, hadde hun sprunget helt ned til sjøen og på vei tilbake passert ham uten å få ferten av ham.
Neste slag på den siden var midt i en stor ur og her kom Isi seg ikke over. Hun klarte å løpe ca 20 m men så var det for høye steiner/blokker...Hun peip litt og prøvde flere ganger uten å komme videre.
Jeg ba om påvirkning og fikk det da hun var på vei, for 3 gang, mot de store steinene. Hun hørte godt lyden og ble nå ganske fortvilt fordi hun ikke kom seg over steinene. Jeg stod bare stille og så hva hun fant på. Etter litt tenkte jeg at jeg ville sende henne litt foran ura. Men da jeg snudde meg for å gå, løp Isi nedover på andre siden og fant tydeligvis en vei der, for plutselig var hun hos Ronny.
Neste slag var det litt bratt og ulendt og hun stoppet opp noen ganger før hun løp ut og fant Nina greit. Fint at hun fikk funn her, fordi jeg "presset" henne flere ganger til å løpe opp og så tredje gangen løp hun helt opp og fikk funn :-)

Det var en deilig kveld, gikk i jumper og vest HELE kvelden...

Og bortsett fra at da jeg ble med Krissi, når hun skulle gå sporoppsøkene sine, da bonden nettopp hadde hevda rett bortenfor, med vinden rett imot, slik at vi fikk ALL drittlukta inn over oss, og at jumper, vest og tilogmed håret mitt stinket da jeg kom hjem, så var det en FLOTT kveld ;-)
Gammel ordtak - "når det stinker på Jæren, så er våren her"...(eller noe i den duren) og det stemmer nok bra det:-)

Ingen kommentarer: