lørdag 12. desember 2009

En kjekk treningsdag i flott vintervær!


Vi var 10 ekvipasjer som møttes til runderingstrening lørdag. Det var en stille og kald dag. Kald til vestland å være (- 2 kl 09.30). Sol fra klar himmel.
Den eneste "skya" var at armen min verka etter at jeg tok svineinfuensavaksinen i går... Men jeg tok en ibux før jeg gikk og satset på at det ville gå greit.
Startet dagen med å legge ut B sporet til Bjørn og Krimp.
Vi delte oss så opp i to grupper, selv om vi "pendlet" litt mellom gruppene fra tid til annen. Det gikk veldig greit, tror jeg. Håper alle fikk gjort det dem ville, selv måtte jeg gå litt tidligere (ca 15.00) pga at kroppen verket mer og mer.

En nydelig vinterdag:


Bjørn og Krimp bestod først B sporet og her er et bilde fra B runderingen. Men Krimp var litt for selvstendig og tok seg noen lange turer, men han fant begge figurantene fordi han dro laaaangt frem. Men tiden strakk dessverre ikke til i dag:


Bjørn og Krimp på midtlinja:


Da det etter lunsj ble Isi og min sin tur, var jeg blitt noe verre i kroppen. Det verket litt mer i andre ledd og jeg var liksom på grensen til å være kvalm...uten å være det.. rar følelse :-(

Bestemte meg derfor at jeg fikk ta det rolig på midtlinja og kjøre speedrundering med blindslag. Da kaller jeg bare Isi inn fra de funna hun gjorde. Trond var en flink midtlinjegeneral, som også kom med råd og tips.
Startet med funn på første etter et klapp. Det bar i vill fart igjennom "helveteskrattet" og Isi fant den glade Aud over bekken :-)

Så gikk hun tomslag til hun fant Bjørn, som var en løpende "hare". De "hareløpene" hans jeg så, var svinraske... (upps... vaksinen virker visst?). Han løp som en gal, ikke rart han var trøtt etterpå :-P
Slik fortsatte vi. Hun hadde et par ganger noen små "runder"/stopper, men var lett å få til å gå ut igjen etterpå.
Vi kom opp til bekken/v brua og der hadde røde kors hatt leir om natta. De var borte nå, men hadde gravd ned restene fra viltgryta si - midt i rundereingsløypa VÅR!!!...
Men heldigvis fikk vi vite det før vi begynte dagens trening. Gro Elin hadde truffet på dem når hun luftet Storm. Ola gikk opp for å grave opp maten, og få den i sikkerhet, det var sikkert en halv bærepose med rester.... Ser for meg Isi, og andre hunder også, med hodet oppi gropa, vilt gravende og slafsende i seg deilige middagsrester - midt i runderingsløypa...
Tror mesteparten var vekk, men jeg ville likevel sikre meg og fikk Aud til å være figurant der og hun var også "hare" og fikk Isi "trygt" forbi matrestene.

Isi gikk en blanding av tomslag og funn, ca 3-5 blindslag mellom hvert funn. Rett i belønning på hvert funn. Jeg visste ikke hvor figurantene var (bortsett fra første og Aud som var i ex-leiren). Synes også hun gikk seg opp på slutten. Da sendte vi ikke noen figuranter frem, for hun fant så lett sporene deres ut fra midtlinja. Vi sendte dem ut underveis heller. Isi tok faktisk litt av her. Plutselig var hun over på andre siden, uten spor eller figurantfert. Men det er tross alt bedre det, enn å "suse" rundt beina mine... så det syntes jeg faktisk bare var positivt.
Stoppet da vi kom litt nedi bakken ved gården. Da hadde vi vel rundert ca 650 m, og hun var langt fra sliten da :-))

Det var en flott himmel denne ettermiddagen.
Her er et bilde tatt fra terrassen da jeg kom hjem fra treningen:

1 kommentar:

Gro sa...

He he, måtte le litt da jeg kom til solnedgangbildet ditt. Jeg også kom hjem fra trening i dag og tok bilder av den flotte solnedgangen fra terassen. Ganske så likt ditt. Men du er jo kjappere til å blogge enn meg, så det er ikke lagt ut noe enda.
Men det kommer, det kommer.....

Kjekt det går bedre med runderinga nå.