lørdag 5. desember 2009

"Juletrening" på Alsvik


Lørdag hadde vi felles oppmøte på Alsvik. Vi skulle gjennomgå en rundløype med poster/ulike oppgaver, før vi tok en felles julelunsj. Det var 15 stykker som møtte opp :-)
Det var bra vær, opphold og sol på toppene rundt oss. Litt kald vind men en fin dag. Deilig å slippe regnet.

John hadde lagt ut poster langs grusveien nedover mot vannet og en runde tilbake mot bilene igjen. Først delte vi oss inn, to og to, før vi startet på rundløypa. Det var mange kjekke oppgaver, både praktiske og teoretiske/quizer. Gøy med en litt annerledes trening og kjekt å jobbe to og to sammen :-)
Jeg/Isi og Morten/Castro gikk sammen. Her er kortversjonen av oppgavene våre.
1. Vi startet med en oppgave der en var savnet i "et område". Det gikk en grusvei igjennom området og vi tok hver vår side av veien. Jeg startet på venstre side. Området var ikke så stort, vi skulle bare bruke 15 min på hver oppgave. Ble raskt ferdig med siden "min" og gikk grusveien opp igjen for å se om jeg så Morten. Da løper Isi ut på hans side og kommer om litt inn med melding. Jeg lurte på om det var Morten eller den savna, men det var den savna. Han var kald/nedkjølt og ble behandlet deretter.

2. Dette var en spørsmålsquiz som vi løste med glans... ;-)

3. Sporoppsøk på begge sider av grusveien. Vi delte side og Morten og Castro fant en "savnet" genser, bra jobba Castro. På min side var det ingenting...

4. Oppgaver ifm HLR (hjerte- og lungeredning).

5. Feltsøk i et område. Vi fant til sammen 8 av 10 gjenstander. Castro var også med å søkte, selv om han ikke har trent på feltsøk. Men han fant noen gjenstander, selv om han ikke fikk apportert alle.

6. Kartoppgave, der vi utfra en case skulle ta ut søkeområder til de tre første hundeekvipasjene.

Da oppgavene var ferdig gjennomført var det tid for julekos oppe ved "huset" på Alsvik :-))
Vi hadde med oss julekaker og annet julegodt og vi fyrte opp grillen og grillet pølser ol. Ja, de fleste grilla pølser, men trønderene våre hadde sin egen vri..he..he..
Ritva grilla skiver med brunost... og Bjørn grilla "mye rart" (pølse og skive?) + lagde potetmos i gryta si.

"Trøndergryte a`la Bjørn":

Isi fikk på fleecedressen og ble bundet et stykke fra grillen:


Her er noen godt igang med maten:


Det var skikkelig gode kaker også, sikkert flere enn jeg fikk smakt på. Spesielt Johannes og Sven Magnus sine brownies, de var knallgoè!!!

Kaare sjekker om pølsene er ferdige, her ses også Ritvas grillede brunostskiver..:

Vi var ferdige med lunsjen litt over kl 2 og noen få ble igjen for å trene litt, mens noen gikk tur og andre kjørte hjem.
Jeg ønsket en liten runderingsøkt. Hadde ikke tid til så mye siden jeg skulle på julebord med jobben i dag og måtte være tidligere hjemme enn vanlig :-)

Paul var på midtlinja, og Ritva og Bjørn var figuranter. Isi så de gikk opp midtlinja med belønningene.

Nå var også "plasten" vekk fra bringkobbelet, dvs at hun hadde mulighet til å ta det, så jeg var litt spent på om all oppgiringen i det siste ville føre med seg feilmeldinger...

Første slaget måtte hun sendes to ganger. Andre gangen fant hun Bjørn og fikk gå rett i lek. Så fortsatte vi med funn, ca 8 i alt, alle rett i lek, absolutt ingen feilmeldinger!!!!!!, selv om hun ble fyrt opp av "harer". Tror hun fikk "hare" 2 eller 3 ganger når hun var på vei ut i god fart. Flott at hun ikke snapper opp bittet da heller :-))))
Ble litt kort, ca 300 m, men vi får satse på at jeg kommer meg opp i morgen også og får trent litt da også :-)

Flere bilder her.

Ingen kommentarer: