mandag 26. november 2012

Leiteaksjon i Flekkefjord

Søndag kveld ringte alarmtelefonen. En mann på 63 var savnet fra Flekkefjord.
Jeg var ikke i form, vondt i halsen og feber i kroppen, så jeg sa fra at jeg ikke kunne komme.
Det var 7 andre som reiste dit, så NRH var godt representert. De gjorde en kjempejobb i et svært ulendt og bratt terreng. Det ble søkt i 7-8 timer av hundene våre, før de tok "kvelden" (eller morningen... rettere sagt) - bra jobba!

 Bilde fra Agder Avisa, Her er Paul, som leter etter rett kart i kartmappa:

Foto: Agderavisa. Sylvelin er klar:

Fikk senere på kvelden en ny forespørsel om noen kunne komme mandag morgen, i tilfelle det ikke ble gjort funn i løpet av natta. Jeg svarte at jeg kunne komme, så sant jeg var feberfri.
Det var jeg mandag morgen og mannen var ennå ikke funnet. Så litt over kl 07 reiste jeg avgårde sørover.
Etter ca 2 timers kjøring kom jeg fram til ko. Fikk utdelt søketeig og skulle til å kjøre dit, da vi fikk beskjed om at Seakingen hadde gjort funn. Mannen var funnet i god behold, kjempeflott  :-)

Disse bildene tok jeg da Seakingen kom med den savnede:

 

Les mer i diverse aviser og se video:
NRK Sørlandet
Agder og Flekkefjord tidene
Stavanger Aftenblad

Ingen kommentarer: