søndag 4. november 2012

Overvær i nytt terreng på høgjæren

Etter at jeg var ferdig å dømme A prøvene fikk vi tid til å trene litt i det nye terrenget, i vindmølleparken.
Det er et forholdsvis stort område og vil bli større når de siste vindmøllene er ferdige.
Det er åpent og flatt, men skinnet "bedrar"... Det var et tungt terreng for både hunder og ikke minst folk. Det var veldig vått og med mye hull (etter storfe som går her om vår/sommer) samt steinet og mye myr. De små og letteste hundene har det nok enklest her...
Men det er kjekt med nytt terreng, det har vi ikke for mye av, for å si det mildt...

Isi fikk et overværssøk etter Aud. Fra første skritt i terrenget så er hun sorpete og etter to skritt tryner hun i et hull... Tror hun slo seg litt på nesen, for hun slikket og slikket seg. Måtte sjekke om hun var skada i tenner eller noe, men kunne ikke se noen skade. Sikkert bare en dunk, eller så var det bare ekkelt med sorpe i nesen... :-/

Sorpefjes:

Vi gikk en runde utpå myra og ble både våte og skitne, da vi snudde opp mot der Aud var gjemt, gikk det ikke lang tid før Isi fikk ferten av henne, på ca 3-400 m avstand. Hun jobbet seg oppover og forsvant litt for meg bak en liten stigning. Da jeg så henne igjen, var hun ennå ikke kommet fram til der Aud var gjemt, så det tar litt tid her i dette terrenget, som er mer "hullete" enn på Tjørn. Hun måtte også over noen store steinrøyser. Det er greit med litt hindringer på vei mot figuranten. Hun melder på Aud og løper tilbake mot meg. Jeg har gått hele tiden mot Aud og møter Isi på halveien. Så påvisning, der jeg lar Isi gå alene... Risikosport å henge etter i lina akkuratt her :-)

Isi er her på vei mot Aud, ca midt i bildet:

Bilder tatt forrige helg da Bjørn og jeg befarte området med grunneieren:

Litt snø den helga, men det ser jo flatt og flott ut... 


Her var starten på runderingen (uten snø denne lørdagen):

Ingen kommentarer: