søndag 26. mai 2013

Rundering i Vigreskogen

Lørdag var vi i Vigreskogen.Været var bra, sol men mye vind. Inni skogen var det deilig, passe treningstemperatur!
Begge hundene fikk rundering i lilleskogen. Isi var først ute og fikk 2 figuranter som jeg ikke visste hvor var. Det ble 3-4 blindslag før hun fant første figurant. Det var Sonja som hadde gjemt seg inni den tette granskogen på venstresiden. Så ble det noen blindslag til før hun fant Stig ute på 80 - 90 meter. Det var et knallbra slag der hun dro langt framover. Det var første rundering for Isi siden mars. Pga ulike hendelser har det ikke blitt så mye trening, bl.a. var Isi halt en stund og vi har tatt det med ro, også kondisjonsmessig.

Det viste at hun ikke er i god kondisjon, men hun jobbet bra og meldte flott selv om hun peste! Kondisen kommer vel tilbake igjen, bare vi får jobbet litt med den! Isi kan få ltt lengre turer alene også nå, siden Emma fint kan sove i bilen etpar timer, etter at hun har fått "sitt".

Stig hadde med banneren som vi fikk sponset til lavinetreningen i vinter. 
Den er flott og viser godt igjen:

Emma fikk "minirundering" begge øktene sine. Hun er superflink! Løper så raskt de små beina bærer henne fra den ene til den andre figuranten. Min jobb er å stå i midten av de to og ellers ikke si noe som helst...
Vi tok også i dag økter på ca 10 - 12 slag (klarer ikke å telle dem mens vi holder på, er vel for konsentrert...?). Dette var tredje gangen hun prøver dette og hun er bare 11 uker. Jeg synes hun er flink!

Ronny filmet deler av første økta:


Her er noen flere bilder av noen av de som trente, først Stig og flatten Mira som hadde en flott økt:

 Melding med løsbitt/"sigartypen"...

Ronny og Daisy hadde en flott 800 m rundering, ukjent oppgave (innstilling)
som han løste på 15 minutt (med 3 figuranter)!!! De to er virkelig i runderingsslaget for tiden:
1. funn:



2 kommentarer:

Stian sa...

Hei!

Hyggelig med besøk av deg på bloggen min! Etter å ha tenkt meg om kjente jeg igjen navnet ditt. Vi satt ved siden av hverandre på siste rep-møte.

Tone sa...

Ha..ha.. der ser du, NRH-verdenen er ikke så stor! Hyggelig du stakk innom bloggen min også :-)