mandag 15. juni 2015

Litt trening og en "trøblete" visdomstann...

Sommerbilde:


Siden sist innlegg har det ikke blitt så mye trening. Jeg har bl.a. trukket ei visdomstann og selv om selve inngrepet gikk greit og smertefritt, så var uka etterpå vond... Gikk på smertestillende, tildels ganske sterke, og var ikke i særlig god form i halvannen uke etter inngrepet.

Fikk heldigvis en flott, lang tur til Veraland før inngrepet...
Emma er mest opptatt av sauedriten...og ikke selve sauen og Isi var hjemme i dag. Det blir for krevende for henne med disse langturene, spesielt når vi skal mye oppoverbakke.

Nam...nam... 

Kommer dere eller...?

På Dyrafjellet:

 Flott utsikt:

Men Emma har fått flere spor ifm sporkarusellen, bla to spor som var ca 22 timer gamle, lagt ut av Kaare og Aud. Det første, da kom hun fint igang og etter ca 150 m fant hun første gjenstand. Men like etterpå kom en mann med hund gående midt i skogen, og han hadde vært rundtomkring i hele skogen her, så jeg regnet med at det ville bli vanskelig å holde seg på rett spor. Dermed gikk jeg og tok et annet spor på andre siden av grusveien. Her kom i godt avgårde og fant først en, deretter to gjenstander. Vi fant ikke den siste/slutten, men forstod at vi hadde vært like i nærheten :-)
Uansett så er dette gode erfaringer for emma, og meg, som skal "lese" hennes sporadferd på såpass gamle spor!

En kort lørdagstrening ble det også. Vi var på Sviland og Emma fikk først et spor jeg hadde gått ut selv fredag ettermiddag. Det ble liggende i ca 20 timer. Det gikk veldig bra, hun fant 2 av 3 gjenstander, samt slutten! Slutten var "bare" en hanske, siden jeg faktisk ikke var sikker på om jeg var i form til å dra opp lørdagen og ta sporet. Emma ble nok litt overasket da jeg begynte å leke med hansken, for hun pleier ikke få lov til det... hun belønnes med godbit og/eller ball ved gjenstander, det vises på filmen  :-)

Her er en filmsnutt fra siste del av sporet:

Hadde også noen slag rundering denne lørdagen. En kort, kjapp og grei økt! Nesten bare funn.

Vi var også og runderte litt en onsdagskveld. Det var på Dale. Her fikk Emma 4 funn, melding med fastbittet, samt blindslag innimellom funna. God fart på frøkna!
Men merker at formen hennes heller ikke er på topp. Først 3 uker med løpetid og mye småturer/båndturer, deretter min sviktende form pga visdomstanna... Heldigvis er begge hundene rolige inne, selv om det blir mindre tur/trening i perioder.
Men nå er det snart sommerferie og "hviletid", så får vi få opp formen igjen til høsten!

Ingen kommentarer: