tirsdag 29. januar 2008

Trening på Dale

Lørdag 26 januar var lag 2 på Dale. Gikk først ut et spor for Johannes og han la et for meg.
Etterpå la Johannes seg ut i den store steinura i enden av marka.
jeg gikk med Isi løs ut på marka og ca midt utpå så jeg at hun fikk de første "glimt" av fert. Hun løp litt hit og dit og fikk så mer retningen mot ura. Jeg visste ikke helt hvor Johannes lå.
Isi løp bort i nærheten av ura og tok opp bittet...
Hun spyttet det ut selv når hun kom nesten bort til meg og så løp hun ut igjen :-)
Hun tok seg fint oppover de store steinene og fant Johannes. Fikk en godbit og meldte så med bringkobbelet. Bra hun tok seg helt inntil ham når hun først var i ura, men litt dumt at hun melder på avstand når hun kjenner ferten når vi startet...

Etter litt mat, gikk jeg sporet. Da hadde det lagt i ca 2,5 time. Det blåste nå mye, men var opphold og ca 6-7 grader.
Vi hadde det litt travelt i dag fordi Frode D skulle bli lurt....Det var A fest i kveld, og gjett om han ble lurt!
Her er et bilde fra en tur i samme området som sporet mitt gikk.




Isi slo fint på sporet som gikk bratt oppover mot Dalevann, på venstresiden av T stien.
Hun dro og godt var det, for her var det bratt. Sporet vinklet ned mot stien og jeg var redd hun hadde fått ferten av en turgåer med hund som nettopp hadde gått forbi. Visste ikke helt, måtte bare la Isi gå, og stole på henne. Det lønte seg som så mange ganger før, for like etterpå fant hun den første gjenstanden :-)
Sporet fortsatte oppover i nærheten av stien oppover og oppover. Vinklet litt mer mot fjellsiden etterhvert. Etter ca 400 m (i luftlinje) fant hun slutten! Fant også en gjenstand til. To papirbiter fant vi ikke, kanskje de var blåst bort??

Ingen kommentarer: