lørdag 6. september 2014

Onsdagsrundering

Onsdag var vi i vigreskogen. Veldig greit å være i en ok skogsløype der man faktisk kan rundere langt.
Jeg holder nå på å trene på blindslag med Emma, dvs øke antallet blindslag jevnt og trutt. Når vi gjør det går hun rett i lek med figurantene, som oftest. Melding trenes i "egne" økter, feks når jeg nettopp trente mye på å ikke tyvstarte, eller at jeg trener melding med mye funn og lite blindslag. Når begge deler funker bra hver for seg, setter jeg det sammen og da er runderingsøvelsen komplett!

Denne onsdagen plasserte jeg ut 3 figuranter på forhånd, mellom starten og ca 350 m.
Startet med et blindslag og deretter funn av Herman. Så kom hun inn når han var ferdig og hun hadde 5 blindslag før neste funn. Det var fine passeringer, full fart og gode slag. neste funn hadde jeg bestemt skulle være melding med løsbitt. Ikke spør meg hvorfor jeg plutselig gjorde det midt inni her og etter så mange blindslag... Og hun slapp bittet og løp ut før jeg sa "vis" og måtte ut igjen. Nå gikk det bra. Dette skal jeg faktisk gjøre på en annen måte fremover (det å melde etter å ha løpt seg litt trøtt/etter flere blindslag...)!

Så var det 3-4 blindslag til før neste funn, direkte belønning. Så fikk hun noen funn til på hver side og da vi var kommet til 400 m, tok jeg noen slag med melding.
Tok momentet -inn fra fig, sitte hos meg og vente på "vis". Jeg liker å ta momenter jeg jobber med ut av full øvelse, og det å melde når man er trøtt er også noe som må læres/trenes på. Tror jeg tok 3 eller 4 repetisjoner her. En gang måtte hun løpe ut en gang til, men husker ikke hvorfor... :-/

Filmsnutt, mye skog og lite hund...



Ingen kommentarer: