torsdag 18. september 2014

To onsdagstreninger og en hyttetur

 Trening:
Forrige onsdag var lag 2 på Dale for å trene. Emma får erfaringer i blindslag for tiden, samt at vi trener meldinger når hun er sliten/på slutten av runderingen.
Denne kvelden var flott, sol og varmt. Jeg la ut figurantene på forhånd. Hun startet med to funn, med melding. Gikk veldig bra, og deretter blindslag til neste funn som da ble rett i belønning. Tror det ble 5 blindslag. Deretter trente vi mere melding, slik at hun også får meldingstrening når hun begynner å bli sliten. Hun slapp bittet på et slag , og måtte ut på ny, (ifm drikking i bekken), resten gikk bra!

Hyttetur: 

Bilder fra helga hyttetur til ferieparadiset Helgøy.
Her er vi på butikken:

På tur fant Emma en støvel som hun kom slepende med:

To fine hunder på brygga:

Her er hytta som morfar bygde grunnmuren til, for over 50 år siden:

Emma liker seg best oppi stolene, så når noen forlater stolen, slår hun til...

Fint her i Sandvika:

Oppi stolen igjen:

Frokost i det grønne:


Trening:
Onsdag 17 september trente vi på Alsvik, og hodelykta måtte fram på siste del... nå er det høst!  Før det ble mørkt var det sol og fint vær og masse folk ute på Alsvik...

Da det ble vår tur var mange av disse gått hjem, og vi runderte langs stien bak låven. Der trente vi mye før i tiden, da stallet vi hundene opp ute i terrenget, for det går mye tid vekk i å gå opp/ned med hundene.

Det var første gangen Emma var i dette terrenget, så jeg ville ha endel funn i starten. Men før vi gikk opp fikk hun et funn med melding tvers over marka og inn i skogen bak. Det gikk kjempefint, hun fløy over alle spora som var der og fant Herman og tok løsbittet.
Deretter gikk vi opp til stien og startet med 4 funn rett i lek. Deretter ble det 4-5 blindslag før funn av Morten. Terrenget er ganske ulendt og jeg stod med hjertet i halsen etpar ganger fordi hun løper så fort i de steinete og ulendte partiene... full rulle liksom, hadde ikke gjort noe å tatt det litt mer med ro her.
Hun jobbet veldig bra i det nye terrenget og hun ble kanskje ekstra giret av dette? Ivertfall hadde hun etpar ganger der hun ikke akkuratt passerte like ved meg... Noe selvstendig er hun, men jobbe og finne det vil hun. Neste gang skal jeg ha litt bedre belønning til henne i min lomme også. Tørre kuler ville hun ivertfall ikke ha, altfor dårlig "betaling" hos meg!

Etter funnet av Morten fikk hun et funn til på andre siden, deretter trente vi mer melding. Første gikk veldig bra, fra fig og inn. Neste ble hun sendt ut og tok bittet fint, men kom inn rett over en skrent. Stoppet og visste ikke helt hva/hvordan komme seg ned. Til slutt slapp hun bittet... Da måtte hun ut igjen og jeg flyttet litt på meg slik at innkomsten ble litt lettere. Tok til slutt en på andre siden også som gikk veldig bra!
Vi får bare jobbe videre med både blindslag og melding, det ser veldig lovende ut må jeg si :-)

Ingen kommentarer: