lørdag 20. september 2014

Full rulle i Vigreskogen

Lørdagen startet med opphold og bra vær, forholdsvis varmt også, ca 16 grader. Utover dagen kom øsepøseregnet...

Men første økt fikk vi i oppholdsvær. Vi var i "Storskogen" første økta.
Emma startet med to funn, melding med løsbitt, som gikk veldig bra. Så et blindslag og deretter funn på andre siden, rask til å ta bittet og løp inn, men jeg måtte rope på henne en gang fordi hun stoppet da hun så meg når hun var like ved midtlinja, på vei inn med bittet.
Lurte da på om jeg skulle ta tak i det med en gang, og gå over til ren meldingstrening, men valgte blindslag og funn og det skjedde ikke flere ganger.
Deretter blindslag, flott passering over på funn/melding på alle funna i dag, og slik fortsatte vi noen hundre meter (ca 300 m) med veksling mellom blindslag (kun 1) og funn. Kort fortalt: Fine slag, full fart og fine meldinger!

Rett før pausen kom regnet, godt noen har STOOOOR bil:

Andre økta pøsregnet det og jeg fant etterhvert ut at det var hull i jakken min.... litt våt ble jeg ja...
Vi delte vi oss opp i to grupper og jeg ville trene litt melding inne i Lilleskogen. Gikk veldig bra helt til hun fikk overværet av Gry på andre siden... Fikk Gry inn til midtlinja og da gikk det bra. Så også at jeg MÅ være konsekvent ift bittet, for hun slurver hvis hun "får lov" å slippe og deretter ta det opp og avslutte... Jeg pleier jo ikke å tillate det, men gjorde det en gang fordi hun kom fint inn og det var det som var fokuset, så da hun slapp bittet og tok det opp, tillot jeg det og sa vis. Dermed prøvde hun selvfølgelig om hun slapp like "billig" unna neste gang...hahaha... nei, min lille venn, det var bare å bli streng igjen, det svarer seg i lengden!
 Avsluttet med to perfekte meldinger! Snart klar til å prøve fastbittet, kanskje...?

Vi har også trent litt feltsøk denne uka. Hun begynner å bli flink, har et fint tempo nå, hun var litt for rask tidligere, men når hun finner en gjemstand er det full fart inn til meg.

Her er en liten video der hun finner 3 små gjenstander i en korridor på ca 10 x 30:



Ingen kommentarer: