søndag 25. juni 2017

Leteaksjon på Sviland

Tirsdag 6 juni ble vi utkalt til en leteaksjon på Sviland. Alarmen gikk midt på natta, jeg hadde akkuratt kommet hjem fra pinsesamlingen på Fjellanger og var utslitt... Så jeg sa fra at jeg kom tirsdag morgen.

Det var søk stort sett i beiteområder utenfor Sviland. Skogsområdene var søkt av ila natta. Så det ble søkt i  lang line, noe løs der jeg ikke så beitedyr. Jeg fikk også i oppdrag å søke langs en bekk/elv som gikk ut i Kyllesvatnet, fra veien og ned til vannet. i tillegg var vi ute i båt og skulle søke innerste del av bukta mot Sviland, der hvor Svilandsåna kommer ut i Kyllesvatnet.

Her jobber Emma langs Svilandsåna. 
Vi søkte i line her også, da det gikk mange sauer også her nede i myra:


Video: 



Roverne kom med båten vi skulle ut i:

Emma i søk fra båt:

Vi avsluttet tirsdag kveld, etter over 12 timer i søk, og den savna var ennå ikke funnet. Leteaksjonen ble avsluttet neste morgen og noen dager senere ble heldigvis den savna funnet på Høle, flere mil fra leteområdet.

Ingen kommentarer: