lørdag 14. november 2015

Sporlørdag

Vi var på Alsvik i dag. Der har de også startet hogging av skogen. Heldigvis (foreløpig?) bare ene siden langs den første grusveien som går mot høyre. Mellom veien og gjerdet.


Trist syn, rent "treningsmessig" når skog/terreng ødelegges

Mot bilene:

Emma har ikke fått noe særlig sportrening de siste månedene. Noe småspor har hun fått, men ikke slik lange og ukjente spor - Faktisk ikke siden mai... Så på tide å gå litt ordentlig spor igjen! 

Det første sporet til Emma var ikke så langt, jeg gikk det  selv da jeg hadde lagt ut spor for Morten. Ville ha to krysninger så der hang jeg opp sløyfer. 
Selve sporet ble vel ca 3 - 3.5 time gammelt og med helt ferske krysninger. Sporet gikk delvis langs grusveien og folk med hund som kom der, ble hun ikke forstyrret av!  Da hun kom til krysningene, dro hun rett opp og sjekket den. Det var tydelig spennende med den ferske ferten. Jeg holdt henne igjen og hun fant sporet igjen. Det samme skjer på neste krysning... Så neste gang jeg gjør dette, må krysningen ikke være så fersk. 
Gikk derfra og rett opp for  ta et lengre spor (1.1 km) som Morten la ut. Det ble ca 3,5 time gammelt. Emma var veldig klar og hun dro på ved startsløyfa. Vi havna nedpå stien og hun dro avgårde, og der hadde Morten gått. Kort fortalt fant hun alle 4 gjenstandene og slutten og kom i mål ila 25 minutt. Det var til tider ganske heftig terreng, dvs ulendt, steinet og bløtt. Jeg måtte slippe lina flere ganger, spesielt da vi skulle over noen steiner og da vi gikk ned en ganske bratt bakke. Hun lar seg greit rope inn, og fortsetter etterpå.
Alt i alt et veldig bra spor, så selv om vi ikke har gått mye spor den siste tiden, er sporformen god. Det viser at det som er grundig innlært, det holder seg bra, selv om man ikke trener på det hele tiden.
Men det er gøy med sportrening, så vi skal trene mer på dette også framover!


Ingen kommentarer: