tirsdag 23. august 2016

Leteaksjon på Moi

Midt på natta ringte alarmtelefonen. Det var natt til mandag etter Dyranutsamlingen, så jeg var allerede trøtt og litt surrete... Tok litt tid før jeg fikk summet meg til hvordan jeg skulle løse det ift jobben, men fikk etterhvert gitt beskjed om at jeg kom. Kjørte nedover i 5 tiden om morgenen. Det var en ung gutt på 16 år som var savnet, sist sett ved en rasteplass langs E 39, litt sør for Moi.

Møtte opp i ko, ingen BAèr var tilstede, men Paul (tidligere OL/BA) var klar med mitt oppdrag da jeg ankom. Han ble værende i ko, noe som er veldig bra for oss som er ute og søker. Emma og jeg søkte i ca 3 timer, før aksjonen ble stoppet. Det var funnet en mobiltelefon i en skrent ved et vann/ved E 39 og det ble også observert en person uti vannet. Noe senere ble det bekreftet at det var den savna gutten som var funnet. Tragisk utfall denne gang, men glad han ble funnet, tross alt.  Det er fint å kunne bidra til at familien får svar på hva som har skjedd.

NRK Rogaland

Bilder fra ko (fra media), Paul til venstre:






Søketeigen/linja vår var ganske tett. Her tar vi oss en liten pause i varmen:

Søkte i line her, siden jernbanen lå like nedenfor:

Tett og ufremkommelig


Korteste vei var gjennom her...

Ingen kommentarer: