torsdag 29. september 2011

Varm kveld og rundering med ilagt gjørmebad...

Onsdag kveld var vi i Hålandskogen utenfor Ålgård. Det var en fin og varm kveld. Ser ut som om sommeren kommer innom noen dager framover :-)

Bildene er fra en annen gang i Hålandskogen:


Det ble en liten runderingsøkt på Isi. Startet med et funn av Bjørn rett bak bilene. Er jo ikke i runderingsløypa dette, men rett ved asfaltveien, men det er kjekt å trene på å få henne opp bratte bakker utenom treningsterrenget. Da får hun alltid funn :-)

Så gikk vi videre og hadde noen blindslag før hun fant Frode D som lå i det tette, tette partiet. Jeg tok av trekanten for her er det lett at den blir revet av. Hundene skal jo også rundere/søke selv om denne ikke er på, og det har aldri vært noe problem.

De siste to figurantene visste jeg ikke hvor var. Vi runderte tomt videre. Isi kom inn fra blindslag og fòr i stor fart over midtlinja og snubla i noen greiner og gikk skikkelig på tryne.... Hun reiste seg og kom inn. Så litt fortumlet ut, men virket ok. Tok en liten pause før jeg sendte henne ut igjen. Hun virket litt mer forsiktig nå og hadde noen litt grunne slag der jeg måtte sende henne på nytt.
Hun fant Frode S ved å stikke over midtlinja uten at jeg så det... he..he.. jeg er bare fornøyd jeg, at hun følger opp ferten som tydeligvis kom fra den siden. Da skal hun ikke komme til meg, men gå direkte til figuranten.

Jeg kalte henne inn fra figurantene, for hun gikk rett i belønning i dag. Så ble det noen blindslag til, over broa - og ja, hun hadde jo et skikkelig SORPEbad i en pytt... La seg godt nedi så sorpa hang i tykke remser nedover beina... Sikkert deilig i varmen....
Men da vi kom til broa var hun nedi bekken der og fikk skyllet av seg litt. Det var en varm kveld så helt ok med avkjøling. Hun fant Dan helt nedi enden ved veien og vi avsluttet med enda et skyll i bekken. Da var det meste av sorpa skyllet av.

Ingen kommentarer: